Inlägg från: temporär |Visa alla inlägg
  • temporär

Störs du av offentlig amning?

Jag störs inte det minsta. Ärligt talat har jag aldrig sett en kvinna som ammat offentligt (utom mig själv när det begav sig). Jag åker dagligen pendeltåg och rör mig i Stockholm. Inte en enda gång har jag sett en ammande kvinna.

Däremot förekommer ofta skrikande barn spädbarn, och jag kan inte annat än tänka hur skönt det vore om mamman ammade ungen en stund så den blev tyst. För skrikande spädbarn stör, och det väldigt mycket mer än den mest odiskreta ammande kvinna.

• temporär

Jag tycker också att det kan vara lite äckligt med bebisar som kräks. Men det har ju inte mad amning att göra, kräkbebisar kräks av ersättning också. Och visst förekommer lite smackande och slafsande, men det är också samma med flaska. 

Dessutom är mindre trevliga ljud inget unikt för spädbarn. Jag tycker att det är minst lika äckligt att se en darrhänt åldring som sörplar högt och dräller. Men självklart får både åldringar och bebisar äta ute ändå. Jag kräver inte att vare sig de eller bebisrna ska lägga en filt över huvudet när de äter heller. Klarar man inte av ljud från medmänniskor, oavsett ålder, så får man äta hemma. Eller så kanske man kan använda hörselskydd och lägga en filt över huvudet på sig själv.

Svar på tråden Störs du av offentlig amning?