Inlägg från: Anonym (usch) |Visa alla inlägg
  • Anonym (usch)

Rädd för att berätta för pojkvännen

MEE83 skrev 2014-11-10 19:43:35 följande:
    Ett jävla misstag, hon tog ett rationellt beslut att sluta använda preventivmedel för att på så sätt bli gravid, killen som har planerade att ha som fader till barnet hade upplyst henne om han inte var redo. Detta ignorerade hon och sket fullständigt i hans uttalade åsikt, hon använde honom som en sperma donator i praktiken, en ofrivillig sådan då hon ej upplyste honom om det faktum att hon slutat använda preventivmedel.

Herre jävlar, det låter som att vissa här tror att det är en småsak att bli PAPPA. Det är för sjutton en av, om inte det största ansvaret man kan få som en man och detta viftas bort som om det inte betyder ett skit.

Vilket jävla planet bor du på?
    Varför är det bara kvinnans ansvar att skydd sig då? Killen kan faktiskt använda kondom om han vill ha koll på sina spermier.
  • Anonym (usch)
    Rixa skrev 2014-11-10 20:09:40 följande:
    Är glad att jag ständigt föreläste/predikade för mina söner att skydda sig själva så länge de inte ville ha barn och att absolut inte tro på tjejer de är ihop med. Detta var alltså innan de skaffat stadiga förhållanden och blivit sambos eller gifta.

Sorgligt nog är världen full av brudar som TS som medvetet väljer att köra över grabbarna. TS har ju tydligen lämnat tråden men jag tycker synd om hennes kille. Vad blir nästa sak hon tänker lura sig till? 

Läs och lär av tråden, alla föräldrar av söner! Glöm inte tala om för era söner hur lätt det är att de blir lurade av tjejer!
    Är det något man ens måste påpeka för sina söner? Förstår man inte själv att man måste skydda sig vid sex är man inte mogen för att ha sex ens. Eller är killar dumma i huvudet att man måste predika för dem att skydda sig vid sex?
  • Anonym (usch)
    Anonym (94:a) skrev 2014-11-11 13:40:28 följande:
    Är du fkn dum. Hon slutade med ppiller utan att berätta för killen. Inte killens fel. Alla jävla extremfeminister som tycker att allt är mannens fel, ingen gillar et
    Men varför har inte ´killen tagit sitt ansvar och använt kondom? Oavsett om tjejen skyddar sig med p-piller eller inte bör killar trä på en kondom om dem nu så gärna vill ha vaginalt sex OCH spruta i kvinnan.
  • Anonym (usch)
    Volt skrev 2014-11-11 14:11:47 följande:
    Så man ska inte kunna lita på varann i ett förhållande? 
    Jo det ska man kunna göra, men p-piller är inte så jäkla säkert p-medel som man kan tro, kan vara bra att alltid komplettera med kondom.
  • Anonym (usch)
    MEE83 skrev 2014-11-11 14:33:00 följande:
    Vart skrev jag att det bara är kvinnans ansvar?

Jag förmodar att valet av preventivmedel var gemensamt.
    Tror knappast det var ett gemensamt beslut. De flesta killar tycker det är bekvämt att lägga allt ansvar på kvinnan när det kommer till skydd och förutsätter att kvinnan skyddar sig med p-piller eller liknande.
  • Anonym (usch)
    fkh skrev 2014-11-11 16:29:15 följande:
    Fast om en kvinna berättar för sin partner att hon tar ppiller så finns det ju ingen anledning för honom att sätta på kondom. Man går ju inte runt och förutsätter att man blir bedragen på detta vis.
    Jo det finns det visst. Komplettera med kondom, då p-piller är långt ifrån 100 % säkra och dessutom skyddar kondom mot sjukdomar.
Svar på tråden Rädd för att berätta för pojkvännen