• Volt

Rädd för att berätta för pojkvännen

woww97 skrev 2014-11-09 21:04:13 följande:
    Varför skulle han lämna mig? Han vill ha barn men inte just precis nu. Han har sagt att han vill vänta i några månader.  Jag har tänkt att berätta för han. 
    woww97 skrev 2014-11-09 21:15:07 följande:
    Jag har berättat för han nyss, jag har gått runt med ett sånt fruktansvärt dåligt samvete den senaste tiden så jag fick nog nu och berättade. Han blev först lite sur men när jag sa som det var så sa han att vi skulle vänta i ca 4-5veckor oså kollar vi om det är positivt eller inte, är det inte positivt så ska jag börja med mina p-piller igen. men om det är positivt så får vi ta det som det kommer och så skulle han nog behöva lite tid för att smälta allt. Han var faktiskt helt okej och lugn. inte alls den reaktionen som jag trodde att jag skulle få.
    På 10 min har du hunnit berätta och skrivit ett inlägg på fl... Snabba puckar.

• Volt
    woww97 skrev 2014-11-10 13:42:31 följande:
    Jag blir bara så frustrerad när folk kastar skit. Och jag är mycket väl medveten om att barn växer. Att vara/bli mamma finns det inte specifik ålder för. Är man mogen nog så kan man va hur gammal/ ung som helst tycker jag. Se er in i min situation oxå..
    jag är inte arg men blir bara frustrerad när folk inte ser de från våran situation. Jag vet att jag gjorde fel genom att inte berätta för han. Nu har jag berättat och han är mycket väl medveten om själva händelsen. Inte arg eller nånting utan lugn och väntar med mig för o se om vi plussar eller inte. Och om det inte är ett plus så börjar jag med p-pillrena igen. Är det ett plus så får vi ta de därifrån.
    Men du, du vet inte ens hur kroppen funkar. Hur kan du då anse dig mogen? 
    Och det är, vare sig du vill höra det eller inte, vanligt att en 17-åring är mogen nog för ansvaret. Men man vet ju bäst när man är tonåring eller hur...? 
  • Volt
    woww97 skrev 2014-11-10 13:57:42 följande:
    Haha som sagt. Tyck va ni vill men ni ka. Gärna hålla de för er själva :)
    precis. man vet allt när man är 17... 
  • Volt
    woww97 skrev 2014-11-11 12:39:10 följande:
    Vi har både hund och katt.
    Tillsammans? Bor ni ihop?
  • Volt
    woww97 skrev 2014-11-11 13:11:32 följande:
    Nej vi bor inte ihop, vi planerar att flytta ihop till sommaren. Och ja, hunden har vi tillsammans men katten är min
    Jaja, det blir nog så. 
  • Volt
    Anonym (usch) skrev 2014-11-11 13:38:49 följande:
    Varför är det bara kvinnans ansvar att skydd sig då? Killen kan faktiskt använda kondom om han vill ha koll på sina spermier.
    Så man ska inte kunna lita på varann i ett förhållande? 
Svar på tråden Rädd för att berätta för pojkvännen