• woww97

Rädd för att berätta för pojkvännen

Hejhej! 
    Nu kommer det säkert bli ett väldans liv om vilken dålig människa jag är. 

Jag har velat ha barn ända sen jag var 13 år. Nu är jag 17, alltså i 4 år har jag velat ha barn. 

Det går verkligen inte en ända dag utan att jag tänker på bebisar, längtar efter att få kunna  va med om hur ett liv växer och utvecklas i magen på mig. Jag älskar bebisar o vill verkligen ha en bebis. 
    Men min pojkvän säger att han inte är redo för att bli pappa och jag har inte vågat berätta för han att jag har slutat med mina p-piller. jag hade ÄL den 5:e Nov  och hade oskyddat sex den 6:e och jag har laddat ner gravid appen och utgick från första dagen på senaste mensen och då står det att jag nu är i v.3 (v2+5). 
    Jag har haft sån värk i mina äggstockar i ca3 veckor , asså riktig ont så jag har inte ens kunnat ha jeans som sitter åt eller kunnat  gå utan har fått stannat till och bara vänta ut smärtorna. mörkare flytningar, sug efter salt. (lakrits, pommes, PISTASCHNÖTTER, En riktig favorit.) känsligare för saker. alltså t.ex om någon höjer rösten eller om min pojkvän inte vill mysa  framför tv:n osv.. Det låter jätte  mesigt men det är så det har blivit.. 

Och jag har tänkt att berätta för han dagen då jag har ett litet plus på stickan! 
    och just nu så kommer jag att vänta i ca1 månad innan jag gör ett gravtest för att de var så nyligen själva sexet hände. så ajg ska vänta med att testa o se om det är ett plus eller inte. 
    Men hur ska jag berätta för han att jag är gravid? ( när/om det blir så)
    att jag har slutat med p-pillrena? 
    HJÄLP!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-09 21:08
    Okejokej folket! ingen ide att kasta skit. Jag har berättat för min pojkvän att jag har slutat med p-pillrena. Han har sagt att vi väntar med att kolla om det är ett plus eller inte. Men om det inte är ett plus på stickan så ska jag börja med mina p-piller igen.
    Ingen idé att kasta skit. nu har jag inte lurat han utan han är fullt medveten om situationen.
  • Svar på tråden Rädd för att berätta för pojkvännen
  • woww97
    Tecum skrev 2014-11-09 21:00:13 följande:

Jag tycker att du ska vara så ärlig både mot pojkvännen och din omgivning (ffa föräldrar) att du erkänner att du lurat honom. Då kan han lämna dig utan att bli uthängd som slarvig och ansvarslös.

Varför skulle han lämna mig? Han vill ha barn men inte just precis nu. Han har sagt att han vill vänta i några månader.  Jag har tänkt att berätta för han. 
  • woww97
    6skabli7 skrev 2014-11-09 21:04:04 följande:

Det är oerhört osmakligt och hemskt att du medvetet lurar din pojkvän, som säger sig inte vara redo för barn. Bara där sätter du en viss gräns för dig själv också, att du inte kan respektera en annans vilja att vänta, utan du utgår bara från dig själv och hur mycket DU vill.

Hur var planen om du nu blir gravid och pojkvännen får kalla fötter och sticker? När man skaffar barn så måste man se till barnets bästa, inte till sitt eget bästa egentligen, och att basera hela föräldraskapet på en lögn är sannerligen ingen bra början. Berätta för pojkvännen så fort som möjligt att du slutat med p-piller så han får en chans att landa i situationen.

Jag har berättat för han nyss, jag har gått runt med ett sånt fruktansvärt dåligt samvete den senaste tiden så jag fick nog nu och berättade. Han blev först lite sur men när jag sa som det var så sa han att vi skulle vänta i ca 4-5veckor oså kollar vi om det är positivt eller inte, är det inte positivt så ska jag börja med mina p-piller igen. men om det är positivt så får vi ta det som det kommer och så skulle han nog behöva lite tid för att smälta allt. Han var faktiskt helt okej och lugn. inte alls den reaktionen som jag trodde att jag skulle få.
  • woww97
    6skabli7 skrev 2014-11-09 21:24:03 följande:

Ja det var ju bra att du faktiskt berättade för honom nu och inte när du står med stickan i hand så att säga. Men helt ärligt, du räknade alltså till och med att få en negativ reaktion från honom? Fortfarande oerhört lågt av dig att försöka luras.

Men jag tror du gjorde rätt i det du gjort fel i alla fall, att berätta för honom ger ju honom en chans att vänja sig vid tanken i alla fall om det nu skulle blivit något. Men förtroendet är troligen sabbat redan, vilket inte heller är speciellt bra att bygga en relation på. Men det är ju något ni får jobba med i sådana fall.

Jo jag vet. Han har sagt tidigare att om jag blir gravid så ska han stanna med mig, ta hand om mig o våran bebis.
  • woww97
    6skabli7 skrev 2014-11-09 22:02:16 följande:
    Att han har sagt så, rättfärdigar ju inte att du skulle försöka lura honom och bli med barn trots att han uttryckligen sagt att han inte känner sig redo för det än. Förstår du hur jag menar?
    absolut. Pratar med han just nu och han är lugnare än va jag trodde att han skulle va. 
  • woww97
    Scoops skrev 2014-11-09 22:21:48 följande:
    4 år är inte så länge. Vad är det som gör att du har så bråttom?
    Förutom det, lycka till.
    Jag tycker att 4 år är länge :s jadu.. Jag vill ha en liten kotte att få mysa med och vara med o uppfostra och se hur den lilla kotten utvecklas och växer! Jag vill ha en fast punk, något att ha ansvar för, asså de är jätte svårt att förklara, och ju mer jag försöker förklara desto omognare låter jag... 
    Grejen är den att jag är 17 år, men i huvet är jag som 20+ . Jag har fått växa upp rätt fort vilket har gjort att jag har mognat fortare än vissa andra tonåringar kanske. jag tar väldigt mycket ansvar hemma, lagar mat, diskar, hänger tvätt, passar mina småsyskon oså bor jag själv me. vilket gör att jag måste ta ännu mer ansvar. och jag har typ allt. eget boende. pojkvän, ett bra förhållande me han, hund, katt. men de är något som saknas. jo en bebis. Och sättet han är med barn är helt gudomligt! Och jag kan knappt vänta tills jag och han får skapa en egen familj.! that's why i guess
  • woww97
    Scoops skrev 2014-11-09 22:44:50 följande:

Alltså... alla 17-åringar tror att de är som 20+ i huvudet. Det är inte nytt och inte unikt.

Med det skrivet så tror jag att du kan bli en bra mor och ska följa din egen instinkt och dina önskningar. Det är ju trots allt du som ska leva ditt liv, så låt ingen ta beslut åt dig. {#emotions_dlg.flower}

tack så mycket fina du! ja vi får vänta o se om det finns en liten  kotte som kanske växer där inne.!
  • woww97
    jagärjagvemärdu skrev 2014-11-09 23:13:29 följande:

Ingen som reagerar på att hon skrev att hon hade ÄL 5 november, alltså 4 dagar sen och har haft värk i tre veckor? Lilla gumman bara för att du (om du nu är) gravid i vecka tre kan du inte ha symtom INNAN ägget ens är befruktat. Ska kroppen veta i förtid att man ska bli gravid just denna månaden. Hur gammal är din kille? Hur länge har ni varit tillsammans? Vad jobbar du med? Snälla TÄNK lite

Jag har inte tagit mina p-piller på snart 1 månad, och haft oskyddat sex. Och man kan blir gravid när som helst men det är större chans när man har ÄL.
     han är 19, jobbar som snickare  jag går fortfarande i gymnasiet. 
    osen, så är det ju lixom mitt och min pojkväns val om vi väljer att behålla de om de nu skulle vara så. Nu är det ju inte som sagt säkert att jag ens är gravid. 
  • woww97
    MEE83 skrev 2014-11-09 23:22:03 följande:

Borde vara straffbart att göra det du gjort då du kränker hans rätt till självbestämmande på ett väldigt grundligt sett. Om det är en olycka är det en annan grej, men detta var ett planerat vilseförande av en ung person som har sagt att han inte är redo att bli pappa.

Att bli pappa är ingen småsak som man bara kan vifta bort!!!

Vill du ha en bebis så hitta för helvete en kille som vill bli pappa, utnyttja och ljug inte

har du inte sett vad jag har skrivit? Han vill bli pappa men vill vänta några månader. damn läs igenom allt istället
  • woww97

Och som sagt. ni behöver inte vara så jävla otrevliga. jag kan oxå bli förbannad o säga ifrån fattar ni väl. kasta inte skit på någon som ber om råd, ber lixom inte att få skit kastat på mig. back the fuck off then.

Svar på tråden Rädd för att berätta för pojkvännen