Positivt ägglossningstest men ingen ägglossning
Jag har varit med om liknande. Har inte heller PCO. När slutade du med p-piller? Fattar jag rätt att du inte fick mens av Primoluten? Togs något blodprov efter avslutad kur?
Jag har varit med om liknande. Har inte heller PCO. När slutade du med p-piller? Fattar jag rätt att du inte fick mens av Primoluten? Togs något blodprov efter avslutad kur?
Jag var hos gyn drygt 1 år efter pillerstopp. Detta var i april i år. Innan dess hade jag fått både positiva ÄL-test och även positiva grav-tester under en veckas tid. Alla falska. Fick också en väldigt sparsam mens av primolut. Togs blodprov på tredje blödningsdagen. Nu har ju du inte väntat alls lika länge som mig, så jag hoppas verkligen att det inte blir samma resultat för dig. Blodprovet visade att jag kommit i förtidigt klimakterium, 31 år gammal. Finns inget att göra sa gyn. Har sen dess provat massa olika alternativa behandlingar och piller. För två veckor sen fick jag helt plötsligt mens. Nu har jag fått positiva ÄL-test så jag hoppas kroppen har kickat igång igen. Detta är såklart en MYCKET ovanlig diagnos, så risken att det är samma för dig är väldigt liten.
Funderade lite till. Har ju gått en tid så jag har glömt vissa saker. :) tror jag hade en cysta som sprack när jag fick några av de positiva testerna. Fick ett kraftigt hugg runt ena äggstocken en dag och sen gick jag de positiva testerna. Kollade inte upp detta hos någon läkare, men det var fler här på FL som varit med om samma. Vet inte om en redan sprucken cysta kan synas på vul?