• Mira14

Linné kliniken

oliphant skrev 2014-11-09 12:51:46 följande:

Nu är det bestämt i december börjar vi våran utredning på Linné kliniken i Uppsala. Jag tycker att det känns bra men också lite läskigt. Ni som redan varit där kan inte ni berätta lite mer om vad som väntas och hur är första besöket?

Hur kommer man dit? Av barnmorskan fick jag ett nummer till Repruduktionscentrum på Akademiska. Borde jag ringa privat klinik istället? Kostar det? Vi har försökt i ett år och det har inte hänt någonting!
  • Mira14

Tack för era svar

Men kan inte landstinget hjälpa er om det inte kostar mer än ett läkarbesök där? Dock är de ju inte direkt kända för att vara snabba... Ska ringa och boka tid för utredning på Linné nu i alla fall, det är ju härligt att de inrett det mysigt, jag har svårt för sjukhus så det är ju väldigt bra!

Har jag förstått rätt att de gör gynundersökning på första besöket? På landstinget är det tydligen bara prover som görs och att man kanske får komma tillbaks på undersökning!

• Mira14
    Kvinna30plus skrev 2014-12-01 22:08:09 följande:
    Här där jag bor måste man bott ihop ett år...vi har varit särbos....och orkade inte ta den diskussionen så därför bokade vi på Linne....för ville ta bort min oro om det var något som var fel på oss....

ja man gör gyn undersökning med ul.
    Ok jag förstår! Tråkigt att landstinget ska ha massa "regler", allt ser ju inte längre ut som det gjorde för 50 år sedan nu finns det ju till och med gifta par med barn som bor isär!

Skönt att få allt undersökt på ett och samma besök!
Svar på tråden Linné kliniken