• Anonym (Sara)

Kan gravtest visa positivt vid ägglossnin?

Någon som barit med om detta; jag har ganska oregelbunden mens och trodde jag hade ägglossning den 26 oktober (testade inte med äl-stickor), sedan var jag väldigt ivrig att ta ett graviditetstest nu i onsdags (8 dagar senare) då jag tyckt mig känna symptom, och testet visade ett medelsvagt (men absolut synligt) positivt resultat. Men igår tyckte jag att symptomen försvunnit så jag tog ett nytt test imorse som visade negativt, samt så fick jag en ägglossningsliknsnde flytning. Kan det första testet visat positivt pga ägglossnigen? Någon som varit med om det? De säger ju att man kan använda äl-stickor som gravtest, men inte tvärtom...

• Svar på tråden Kan gravtest visa positivt vid ägglossnin?
  • Anonym (ÄL)

Nej, det skulle inte visa att du har ägglossning, du är nog gravid (stor känsla) men däremot kan ägglossningsstickan visa att du har ägglossning om du är gravid. Det visade på mig, testa med ÄL sticka ska du se att den visar positivt. :), grattis och lycka till

• frestelsen

Min gynekolog sa att det kan visa vid ägglossning. Fick mf 13/10 veckan efter va alla hormon borta och i tis fick jag plus på rfsu. Va inne på gyn i förrgår o inget foster, dock en polyp i livmodern. Hon sa att testet visa plus för de va ägglossning.

• Anonym (Sara)
    frestelsen skrev 2014-11-08 12:58:15 följande:

Min gynekolog sa att det kan visa vid ägglossning. Fick mf 13/10 veckan efter va alla hormon borta och i tis fick jag plus på rfsu. Va inne på gyn i förrgår o inget foster, dock en polyp i livmodern. Hon sa att testet visa plus för de va ägglossning.

Jaså hon sa så? Hmm, det var dåliga nyheter...
  • Anonym (Sara)

[quote=74306851][quote-nick]frestelsen skrev 2014-11-08 14:04:13 följande:[/quote-nick]Ja, men de betyder inte att ditt är. Ta ett clearblue digital :)[/

Törs knappt nu haha! Konstigt att det inte finns varning om att ägglossning kan ge svaga utslag på grav-test. Det borde de ha... Är nog en sen ägglossning den här månaden! Ett gravtest borde inte ha blivit positivt reddn en vecka efter äl. Mina två tidigare graviditeter har jag inte plussat förrän typ bim+5!

Så väldigt onödigt att testa så tidigt jag vet...

• frestelsen

Äh jag är likadan :) vill man ha bebis så blir man smått galen med tester och känner efter hela tiden. Det som slutade i mf nu fick jag gravid bim-5 så köp ett och ta imorgon. Eller så väntar du nån dag till.

Tycker med att det är konstigt med att de skulle visa plus på äl.

Men håll mig uppdaterad, spännande o se om de är bebis:) håller tummarna för dig:)

• Anonym (Sara)
    frestelsen skrev 2014-11-08 14:19:52 följande:

Äh jag är likadan :) vill man ha bebis så blir man smått galen med tester och känner efter hela tiden. Det som slutade i mf nu fick jag gravid bim-5 så köp ett och ta imorgon. Eller så väntar du nån dag till.

Tycker med att det är konstigt med att de skulle visa plus på äl.

Men håll mig uppdaterad, spännande o se om de är bebis:) håller tummarna för dig:)

Tack vad snällt att du håller tummarna! Har beställt tester som kommer på måndag, så testar då! Ska uppdatera läget då! :)
  • frestelsen

Hur går det? Jag va inne på gyn akut igår för jag fick plus igen! Svar nej, ägglossning visar inte plus på gravtest:)

Jag hoppas nu att detta går hela vägen.

• Mrs Moneybags

Ägglossningstest kan visa positivt när man är gravid, men graviditetstest visar inte positivt när man har ägglossning!

• frestelsen

Tyckte med att det lät konstigt när gynekologen sa det. Mitt test syns ju tydligt plus men börja blöda nyss o då blir det säkerligen sånt tidigt mf som man skulle tro va en mens om man inte testat.

• Anonym (Sara)

Hej, har inte testat igen ännu, törs inte haha. Vill leva på hoppet tills en eventuell mens kommer! Okej, frågade du igen hos barnmorskan och hon sa att ägglossning inte visas på grav-test?

• frestelsen

Ja va inne på sös Stockholm. De sa att de är olika hormon på äl och gravid.

Okej, tycker du ska pröva ett test:) själv fick jag mens nu. Konstigt med de starka plus som jag fick i måndags. Men men, sånt är livet.

Om du tar ett test lägg upp bild:)

• Anonym (Sara)

Men är du säker på att det är mens och inte bara en genombrottsblödning? Det fick jag min första graviditet! Ditt plus var ju jättestarkt! Väldigt konstigt! Ja, jag ska ta ett test imorgon bitti :)

Svar på tråden Kan gravtest visa positivt vid ägglossnin?