• Forumvärd

Kissa i duschen och rädda miljön. Kissar du i duschen?

Forskarna slår nu fast att det är bra att kissa i duschen. Det sparar vatten och tydligen får man bättre hy också om man låter det strila i duschen istället för på toaletten.
    Ja, vet inte riktigt vad jag ska tycka men kanske är det på det viset?
    Så dagens brinnande fråga är enkel: Kissar du i duschen?
    Rösta och diskutera gärna i tråden och det går att vara anonym Solig

nyheter24.se/nyheter/forskning/781714-forskare-darfor-ar-det-nyttigt-att-kissa-i-duschen

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kissa i duschen och rädda miljön. Kissar du i duschen?
  • HäckHäxan

Ja det händer röstade jag på.

Fast nu kanske jag skall kissa där oftare om jag ändå är snäll mot miljön när jag gör det

Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • HäckHäxan
    Anonym (True story) skrev 2014-11-08 00:02:19 följande:
    Finns två sorters människor.

Dom som kissar i duschen och dom som ljuger. Skål
    Hahahhaha
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Zadre

Japp. Ska jag dusha och känner mej nödig är det bara onödigt att gå på muggen och spola bort vatten innan. Gör det när jag står med handdushen och väntar på varmvattnet, sen spolar jag lite snabbt på golvet innan jag byter till stora dushen och tvålar bort "äcklet" på benen.
    På gymmet gör jag det inte då lukten är skarp ibland och folk kan gnälla precis som en del gör i den här tråden.

Förövrigt:

• Barbamama08

Hur kan man få bättre hy av det?! Hyn är ansiktets hud!

Nej, det gör jag inte. Måste jag pinka så gör jag det innan ändå.

• Snutten6

Spolandet i toa är inget i sammanhanget ifall det börjar räknas på vattenåtgången i duschen !
    Titta på hur mkt vatten din dusch förbrukar per minut ?
    En ny takdusch förbrukar 15-25 lite per minut.
    En vanlig handdusch förbrukar 10-15 liter per minut
    En spolning i toan max 5 liter !
    Ta tid på hur länge du duschar !!

Vi har köpt nya snålspolande duschar med en klurig luftinblandningsteknik från ett företag ELLESS.
    Förbrukar max 9 liter och fungerar perfekt, ingen klagar och schampo ur långt hår är inga problem.

Vi sparade in, när alla bodde i villan 6 barn och 2 föräldrar, mellan 5-6000.- per år
    samt att varmvattnet inte tog slut, så ofta efter bytet.
    Vi hade inte ngt problem med brunnen vid torrperioder, att vattnet sinade.

Enkelt uttryckt, en spolning på toan är lika mkt som mindre än en  minuter i duschen.
    Tänk på att 60% av vattnet i duschen är varmvatten, kostar ca 50-60 kr per m3

" Skit i toan " och tänk på duschen istället ! Solig

• Snutten6
    Haskel skrev 2014-11-07 09:17:52 följande:

Jodå, jag kissar i duschen. Avloppet är ju ändå detsamma i slutändan. Eventuellt stänk, sköljs bort av vattnet.
    Har även länge känt till urinets fördelar kring hyn. Men jag ser inte vilka fördelar det skulle ge i duschen. Möjligtvis kan det skvätta lite på insidan av låren på kvinnor, om de vill ha bättre hy där.
    Men i övrigt krävs nog andra ställningar/åtgärder om man ska få bättre hy av duschkissningen.

Hörde på P3 i veckan om ett nytt medium, KISSTERAPI, 
    Där lärde deltagarna hur bra kiss var för välbefinnandet och för kroppen samt huden.
    Deltagarna satt i kiss, badade i kiss, kissade i PET flaskor och drack sedan kisset.
    Det var så äckligt att jag höll på köra i diket .

Programet går säkert att höra via nätet.
  • Snutten6
    Anonym (M) skrev 2014-11-07 15:55:01 följande:

Kiss är helt sterilt och fritt från bakterier så egentligen är det inget äckligt. Kiss är renare än kranvatten och duschvatten för den delen

Förr i världen så lärde fiskarna sina barn att kissa på sår o skador som de fick ute på båtarna.
    Detsamma gjorde bönderna , kissade såren rena.
  • Tecum

Vill man spara vatten är det effektivare att dra in på/korta ner duschandet än avstå spolning.

• nr57
    Snutten6 skrev 2014-11-08 15:30:31 följande:
    Hörde på P3 i veckan om ett nytt medium, KISSTERAPI, 
    Där lärde deltagarna hur bra kiss var för välbefinnandet och för kroppen samt huden.
    Deltagarna satt i kiss, badade i kiss, kissade i PET flaskor och drack sedan kisset.
    Det var så äckligt att jag höll på köra i diket .

Programet går säkert att höra via nätet.
    Den här tråden har bett om det under en längre tid, men nu är det befogat.

Svar på tråden Kissa i duschen och rädda miljön. Kissar du i duschen?