• nr57

Kissa i duschen och rädda miljön. Kissar du i duschen?

Någon filosoferande doktor inom "miljöteknisk framtidsutveckling inom naturliga begär" sade någon gång att det även är bra för hyn att kissa i badkaret.

Pfft! Det har jag gjort sedan barnsben...

Det viktigaste är ändå att se till att ekonomiskt pressade länder ser till att pressa ned sina omiljöovänliga utsläpp, istället för att dessa ska "tvinga" folket att pinka i duschen.

Detta är likt den beroende personen som drar ned på sina livgivande behov som    t ex mat, familj, vänner, jobb osv för att kunna stilla sitt egna begär, istället för att ge sig an det egentliga problemet...

Att enbart skrapa på ytan hjälper ingen
  • nr57

Se ovan

Varför ens pressa redan pressade länder? Varför inte ta tag i saken globalt?

Jo, för världen är ännu inte redo för en globalisering, inte redo att göra upp om vår gemensamma miljö, inte redo att göra upp om det är rätt eller fel att tillåta folkmord (FN), osv. Inte under rådande förutsättningar...

• nr57

Det fanns en tid då man brydde sig om saker som egentligen hade betydelse...

• nr57
    Anonym (Ja varjegång) skrev 2014-11-08 01:41:39 följande:

Det verkar som endel tror att tillgången på sötvatten är obegränsad. 

Jag tror mer på de flesta tror mer på tillgången på pengar än tillgång till vatten.
  • nr57
    Anonym (lavoar) skrev 2014-11-08 01:57:50 följande:

Forskarpåståendet är rent hyckleri.

Miljön tar stor skada av allt detta moderna duschande. Kräver enorma mängder vatten och jag misstänker att vissa till och med nyttjar uppvärmt vatten för ändamålet.

Man ska använda lavoar vid tvätten. Vattenåtgången blir mycket mindre då.
    Kissa gör man lämpligen bakom en buske. Regnet fungerar som spolning, noll vattenåtgång där. Kisset ger näring åt växterna så att man slipper nyttja miljöfarligt konstgödsel.

Du får inte förneka bekvämligheten utav att kunna ta sig en 40 mins dusch, utan att förarga ett visst antal personer.

Dessa går förmodligen upp alldeles för tidigt på morgonen, klagar på skitsaker, och bryr sig inte om konsekvenserna i det långa loppet...
  • nr57

Sorry PK-forumvärld, FL, Moraltanter, för min medverkan ikväll.

Men jag tycker att fokus ligger på fel ställe när man gör ett pink i duschen (o)nödigt stort...

• nr57
    Snutten6 skrev 2014-11-08 15:30:31 följande:
    Hörde på P3 i veckan om ett nytt medium, KISSTERAPI, 
    Där lärde deltagarna hur bra kiss var för välbefinnandet och för kroppen samt huden.
    Deltagarna satt i kiss, badade i kiss, kissade i PET flaskor och drack sedan kisset.
    Det var så äckligt att jag höll på köra i diket .

Programet går säkert att höra via nätet.
    Den här tråden har bett om det under en längre tid, men nu är det befogat.

• nr57
    Anonym (Självklart) skrev 2014-11-08 22:29:58 följande:

Det är väl med det precis som med att bajsa i duschen, alla gör det men ingen pratar om det...

Forskare har även kommit fram till att de som petar sig i näsan, pruttar och spelar tv-spel är hälsosamtlevebröd ibland de äldre. Nej, jag skojar inte!
    Rent logiskt sett, så finns det en logik i det...
  • nr57

Är redan trött på att vara #57...

Ingen som ens tänker på varför dragna linjer blir standard utan att lyssna på de som egentligen drar linjerna?

Svar på tråden Kissa i duschen och rädda miljön. Kissar du i duschen?