• Anonym (J)

Pappan ska jobba utomlands och dumpar över fullt ansvar på mig! MOT MIN VILJA!

Anonym (Z) skrev 2014-11-08 10:42:41 följande:
    Men om mamman också vill sticka utomlands och jobba då, vem tar hand om barnen då i 6 veckor i stöten? För det gäller väl inte bara pappan att man "har rätt att sticka hur mycket man vill eller jobba utomlands"?
    om en av föräldrarna vägrar ta hand om barnet faller ansvaret på den andra föräldern.
    om båda vägrar, så går samhället in och placerar barnen i fosterhem.

Så ser det ut enligt samhällets premisser, sen att jag tycker att moraliskt är det lika jävla illa oavsett vem som lämnar barnet.
    Det finns få saker man måste här i livet, men att ta hand om dom barn man satt till världen anser jag vara ett av dom saker man bara ska göra. (under normala omständigheter)
  • Anonym (J)
    Centurione skrev 2014-11-08 15:51:00 följande:

Rent spontant tänker jag, att män i alla tider har rest ut i världen som krigare, sjömän, upptäcksresande o.s.v. - och deras fruar har fått stanna hemma och ta hand om barnen och hålla ställningarna i hemlandet. Du är alltså inte den första i världshistorien, om det nu blir så, och hans önskan att åka är inte på något sätt märklig.

Jag kan tycka att det är synd om du förstör detta för honom, om det är viktigt för hans karriär. ÄR det det, så kommer ju även du och dina barn I LÄNGDEN ha glädje av att han får åka, eftersom det kommer att ge er högre socioekonomisk status, och i förlängningen bättre framtidsmöjligheter för barnen.

MEN sedan kan det ju finnas väldigt speciella skäl som talar emot det, t.ex. att du är sjuklig och saknar all avlastning, och absolut inte klarar av att ta hand om ditt barn själv. Då går ju det före förstås, för han kan ju inte lämna sitt barn med en person som kanske inte kan ta hand om det.

Fast det du säger saknar relevans.
    Vi är inte bara biologi, vi har också ett förnuft och en hjärna vi kan använda, 
    Vi behöver inte följa vår biologi slaviskt, i så fall skulle vi fortfarande slita maten ur händerna på varandra när vi är hungriga, Män skulle släpa med sig kvinnor hem och våldta som dom hade lust. Oäkta barn skulle läggas ut i skogen till vargarna och ingen skulle betala sina räkningar.
    Nog har vi kommit lite längre än så va? 
  • Anonym (J)
    Drottningen70 skrev 2014-11-09 08:44:51 följande:
    Rent spontant tänker jag här: GODEGUD FINNS DET FOLK UTANFÖR TALIBANBERGEN SOM FORTFARANDE RESONERAR SÅ HÄR??

Ja det har i "alla tider" funnits män som mestadels vistats borta från familj och barn, precis som det i ALLA TIDER funnits kvinnor som är jävligt missnöjda med den situationen men som inte kunnat göra nåt åt saken eftersom de var ekonomiskt beroende av männen och inte hade några rättigheter i samhället. Men så är det som bekant inte idag.

Så nej det behövs inte "väldigt speciella skäl så som sjukdom" för att förvänta sig att barnafadern delar ansvaret och vården för barnet, det är dagens norm.
    he, he, 
    jag vet, jag reagerade på samma sätt första gången jag stötte på den här förlagan av modern människa.
    Behöver jag säga att hon är sd-politiker
    Det ligger helt i linje med vad det partiet står för, tillbaka med kvinnorna till spisen, gärna gravida och barfota. 
  • Anonym (J)
    Centurione skrev 2014-11-09 10:40:07 följande:
    Nu har det ALDRIG varit så som du har beskrivit, inte ens under jägar-samlar-stenåldern. Folk måste ha tagit hand om varandra i sina familjer och klaner, för annars hade inte mänskligheten överlevt.

Man kan vända på det och säga, att om det inte funnits några män med äventyrslust och erövringslust - så skulle vi fortfarande ha levat i små flockar som på den tiden. Länder och större samhällen hade aldrig blivit till, då ingen varit intresserad av att erövra och ena små grupper till stora folk. Amerika hade aldrig blivit upptäckt, vår planets geografi hade aldrig kartlags, vi hade inte haft någon kontakt med folkslag på andra sidan haven, vi hade inte importerat eller exporterat något...
    oavsett om det du säger stämmer eller ej, så saknar det relevans.
    Vad är det du inte förstår, vi har ett förnuft, vi kan planera och tänka, vi behöver inte göra som dom gjorde på stenåldern.
    Vi har kommit längre idag, åtminstone dom flesta av oss.
    Ditt argument är invalid.
  • Anonym (J)
    Centurione skrev 2014-11-09 10:46:04 följande:
    Men vad tycker du själv då - vi ska inte ha några FN-trupper? Svenskar ska inte delta i upptäcksresor (i den mån det fortfarande finns några), inte klättra i berg, inte skida till Nordpolen eller upptäcka Amazonas djungler? Inte vara sändebud eller medlare i internationella konflikter? Inte vara sjömän eller sjökaptener (på civila fartyg eller i flottan)? Inte vara piloter eller flygkaptener? Inte vara operasångare eller andra typer av musiker, artister eller underhållare som drar på turné? Inte få vara författare som skaffar sig inspiration på plats i andra länder? De får BARA sitta hemma och byta varannan blöja på barnen?

Inte undra på att vi är på väg ner i alla internationella jämförelser...
    Eller så kan man göra som idag, låta folk få avgöra det där själva utifrån dom individer dom är, inte utifrån vilket kön dom har.
    Det är det som stinker unket om ditt resonemang.
  • Anonym (J)
    Centurione skrev 2014-11-09 11:22:36 följande:
    "Kommit längre?" Vi är på väg ner i alla internationella jämförelser. Vi får inte längre fram några stora vetenskapsmän, uppfinnare, upptäckare, statsmän, entrepenörer, kompositörer eller konstnärer. Och en av anledningarna till detta är genustramset. Män kan inte längre satsa fullt på det som de är bäst på, p.g.a. att de inte har markservicen ordnad.
    Trams.
    Varför ska just männen gå ut och erövra världen, det kan väl i så fall kvinnorna lika gärna göra.
    Eller som sagts flera gånger nu, det kan man låta varje enskild familj få bestämma själv, om nån eller båda eller ingen ger sig ut och erövrar världen.
    Vem dog och gjorde männen hjälplösa i hemmet och samtidigt gav dom rätten till en markservice, kvinnor aldrig haft tillgång till.
    Vem vet vart vi hade varit om det varit kvinnorna som fått markservicen fixade. 
    Du är förlorad i könsroller, kom ur det och kom in i matchen där vi är jämställda och ser varandra som individer och inte kön. 
Svar på tråden Pappan ska jobba utomlands och dumpar över fullt ansvar på mig! MOT MIN VILJA!