Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Pappan ska jobba utomlands och dumpar över fullt ansvar på mig! MOT MIN VILJA!

Vi är lite i samma situation, men ändå inte.
    Min man funderar på att jobba i Norge ett tag där han har goda kontakter.
    Då blir jag ensam kvar med vårt barn, men mitt krav är att jag då går ner till 75% arbetstid och att han kompenserar mig ekonomiskt för förlusten. Det är jag helt med på - helt okej för oss.

Man måste ställa krav i en relation, men det är klart att det är svårt när man har med en sådan person att göra, som inte bryr sig om konsekvenserna. Man får förmoda att han kommer att tjäna ganska bra i Afghanistan, så en del av den summan får han lägga på att kompensera sin bortavaro så att du antingen kan gå ner i tid, eller (som verkar mest vettigt i ditt fall) lägga pengar på en nanny som kan vara din extraförälder under perioderna han är borta.

Det är hur trist som helst, att folk bara kan sticka iväg och lämna en förälder med hela ansvaret.

• Mrs Moneybags

Jag missade att din sambo hade kreditskulder mm.

I det fallet tycker jag nog att du måste unna honom att jobba utomlands, för det han gör, gör han ju för er som familj och för sitt barn, för att ni ska ha en sund ekonomisk grund att stå på.

Man kan inte underskatta behovet hos många män att tjäna mer pengar när deras barn har fötts. 

Jag tycker nog att du ska uppmuntra honom till att åka nu när jag läste den biten...

Han kommer ju tillbaka.

• Mrs Moneybags
    Centurione skrev 2014-11-09 11:22:36 följande:
    "Kommit längre?" Vi är på väg ner i alla internationella jämförelser. Vi får inte längre fram några stora vetenskapsmän, uppfinnare, upptäckare, statsmän, entrepenörer, kompositörer eller konstnärer. Och en av anledningarna till detta är genustramset. Män kan inte längre satsa fullt på det som de är bäst på, p.g.a. att de inte har markservicen ordnad.
    Jag vet inte varifrån du hämtat dina data, men om du inte visste det, så har Sverige det bra mycket bättre än de länder som är mer ojämställda!
    Vi har det svenska "musikundret", så just inom det musikaliska området råder ingen fattigdom i Sverige.

Jag vet inte vilken sorts upptäckare du önskar att vi hade, då de flesta områden på jorden redan är befolkade och därmed upptäckta?

Nedgången inom vetenskap och teknik beror snarare på att våra skolor har blivit sämre och sämre, inte på att vuxna män inte får middagen serverad när de kommer hem från jobbet. För att bli riktigt duktig på någonting måste man börja låååångt tidigare än den ålder, då man har en fru och ett eget hem att ta hand om.
Svar på tråden Pappan ska jobba utomlands och dumpar över fullt ansvar på mig! MOT MIN VILJA!