Inlägg från: Anonym (Han är dum i huvudet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Han är dum i huvudet)

Pappan ska jobba utomlands och dumpar över fullt ansvar på mig! MOT MIN VILJA!

Anonym (Så olycklig..) skrev 2014-11-07 09:32:30 följande:

Några tillägg (skriver från mobil så jag vet att jag har en del stavfel). När vi fick reda på att vi väntade barn talade vi långt och länge om att jag haft mina problem. Då lovade sambon mig mycket avlastning för att inte hamna där igen. Han lovade att inte jobba utomlands. Han lovade ett 50% vårdnad om vi skulle separera. Detta gjorde att jag tillslut vågade genomföra graviditeten. Jag ville göra abort först för jag kände mig så osäker på om jag skulle kunna axla rollen. Jag axlar rollen ypperligt om jag får hjälp (att ens skriva detta när man är TVÅ om ett barn i de flesta fall är skrattretande). Lika bra pappa som han är, lika bra mamma är jag och lika goda föräldrar är VI när vi samarbetar. Men att lämnas 6 veckor i stöten med ett nytt heltidsarbete o utan hjälp känns övermäktigt och något vi aldrig kommit överens om. Är jag den egoistiske i detta förhållandet?

Du har inte gjort något fel. Du föll för en man som lovade guld och gröna skogar, och som nu bryter alla sina löften till dig och förvandlas till ett svin framför dina ögon. Din situation låter jättehemsk och jag lider med dig!!

Tyvärr så kan man inte hindra andra människor från att ljuga, förändras och smita ifrån både löften och ansvar. Det finns ingen moral i det han gör, men tyvärr är det inte olagligt.

Det du kan påverka är hur du reagerar. Tänker du låta honom behandla dig såhär? Bryta mot allt han lovat dig och överge dig ensam med ert barn? Särskilt när han vet att du inte mår bra? Och när du vet vilken saknad och sorg detta kommer att skapa hos ert barn?

Om jag hade varit du hade jag sagt att alla val får konsekvenser, och väljer han utlandstjänst så väljer han bort sin familj. Då har han inget att komma hem till. Då ansöker du om skiljsmässa, bodelning och ensam vårdnad. Och du flyttar, så att du och ert barn kan få en fungerande vardag.

Det låter som att du kommer att hamna i en väldigt tuff sits när han drar. Om jag hade varit du hade jag redan nu börjat leta jobb på den ort dina föräldrar bor, med målet att flytta dit så snart som möjligt. Kanske till och med flytta hem till dem. Då har du någon som kan hjälpa och stödja, både praktiskt och känslomässigt. 

Det är hemskt och vidrigt att du tvingas ge upp ditt nya jobb och din karriär för att han är självisk och väljer bort sitt barn. Men bättre ge upp ett jobb än att ge upp s
    din mentala hälsa. Gör det du behöver för att överleva. Och låt honom inte komma krypande tillbaka. Väljer han bort er nu så är det för livet.

Svar på tråden Pappan ska jobba utomlands och dumpar över fullt ansvar på mig! MOT MIN VILJA!