Inlägg från: Rocket Mania |Visa alla inlägg
  • Rocket Mania

Pappan ska jobba utomlands och dumpar över fullt ansvar på mig! MOT MIN VILJA!

Det är ett dilemma. Jag tycker inte du kan hota eller förvägra pappan något men jag tycker samtidigt att pappan bryter sitt ingångna löfte om 50% ansvar vilket gör honom till en rätt trist typ.

Jag tycker att om han ska ta jobbet får han till att anställa en barnflicka/au-pair som kan avlasta dig på hemmaplan. På så vis kan du vara en utvilad och bra mamma när han är borta och under perioderna han är hemma får han helt enkelt ta ett större ansvar i vardagen. Utan iPad.

• Rocket Mania
    Anonym (malena) skrev 2014-11-07 10:50:11 följande:

Förslagen om barnflicka/au pair tycker jag också låter bra. Det skulle säkert underlätta för ert barn om hen kunde få vara kvar i hemmiljön på dagarna i alla fall istället för de långa dagarna på förskola samtidigt som annan trygghet försvinner.

Det ena behöver inte utesluta det andra. Barnet kan gå på förskola några timmar per dag om familjen önskar det men barnflickan kan hämta och mamman slipper kasta sig hem för att hämta, leka, laga middag osv.

Förslagsvis försöker mamman jobba lite extra må-ti-on och sedan gå lite tidigare to-fr. Då hinner hon också ta några mysiga kvällar och läggningar med barnet. Kvalitet i stället för kvantitet. Det är ju ett år det gäller, inte resten av deras liv. 
Svar på tråden Pappan ska jobba utomlands och dumpar över fullt ansvar på mig! MOT MIN VILJA!