Inlägg från: Machapuchare |Visa alla inlägg
  • Machapuchare

Pappan ska jobba utomlands och dumpar över fullt ansvar på mig! MOT MIN VILJA!

Har du ett flexibelt jobb? Kanske du kan jobba kortare dagar 6 veckor i sträck och sedan längre dagar 6 veckor i sträck? Så får pappan ta allt ansvar för barnet under dessa 6 veckor. Kanske ni kan få hjälp av mor eller farföräldrar på helgen osv under de 6 veckor pappan är borta?
    Ni behöver båda lyssna på varandra och försöka sätta er in i den andres situation. Försök komma med lösningar istället för anklagelser. Samarbeta!

• Machapuchare

Kanske utlandstjänstgöringen ger så mycket att du kan gå ner i tjänst direkt och ni ändå klarar det ekonomiskt?
    Varför är det så viktigt för pappan?

• Machapuchare

Det finns ju inte en chans att du kan bo kvar, jobba heltid och pendla 2 timmar om dagen (10,5 timmar på förskola varje dag för en 1-åring). Pappan och du får sätta er ner och diskutera lösningar! Utan att hota, som två vuxna människor.

• Machapuchare
    Lady Godiva skrev 2014-11-07 00:42:30 följande:
    Visst kan du hota med skilsmässa och lämna din man, men då blir du ensam med dottern ändå. Och det är ju inte vidare moget att hota med det. "Gör som jag vill, annars lämnar jag dig!" Agera istället som en vuxen kvinna som är en part i ett vuxet förhållande: Sätt dig ner med din man, prata igenom detta ordentligt. Ta reda på varför detta är så viktigt för honom. Berätta, på ett vuxet sätt, hur du känner. Se tillsammans över vilka problem som kan uppstå, hitta tillsammans lösningar (för det finns alltid lösningar, jag lovar!).

Jag håller med Lady Godiva i mycket av det hon skriver. 
    Visst är det en jättejobbig sits och inte alls vad du önskat dig men nu är det såhär er situation ser ut och ni får båda två försöka förhålla er till det och hitta lösningar, tillsammans. 

Om du fortfarande känner dig ostabil psykiskt efter förlossningsdepressionen är det hög tid att söka hjälp i form av samtalskontakt från tex BVC.

Antar att det är ngn form av statligt uppdrag din man skall iväg på (tex militärt). Har ni hört er för där ifall det finns hjälp att få (praktisk hjälp)? 
  • Machapuchare
    Anonym (Så olycklig..) skrev 2014-11-06 20:48:51 följande:
     Jag trodde aldrig i mitt liv att jag skulle stå inför detta någongång under mitt liv...

Gällande hans tidigare jobb så jobbade han "på hemligt uppdrag" utomlands när vi träffades. Väldigt spännande o attraktivt då...men nu önskar jag bittert att jag hade en trygg "Svenne-Banan" som pappa o tryggheten däri...
    Men om han nu haft den här typen av uppdrag tidigare så kanske det ändå inte var HELT oväntat att det skulle ske igen, eller?
Svar på tråden Pappan ska jobba utomlands och dumpar över fullt ansvar på mig! MOT MIN VILJA!