Lady Godiva skrev 2014-11-07 00:42:30 följande:
Visst kan du hota med skilsmässa och lämna din man, men då blir du ensam med dottern ändå. Och det är ju inte vidare moget att hota med det. "Gör som jag vill, annars lämnar jag dig!" Agera istället som en vuxen kvinna som är en part i ett vuxet förhållande: Sätt dig ner med din man, prata igenom detta ordentligt. Ta reda på varför detta är så viktigt för honom. Berätta, på ett vuxet sätt, hur du känner. Se tillsammans över vilka problem som kan uppstå, hitta tillsammans lösningar (för det finns alltid lösningar, jag lovar!).
Jag håller med Lady Godiva i mycket av det hon skriver.
Visst är det en jättejobbig sits och inte alls vad du önskat dig men nu är det såhär er situation ser ut och ni får båda två försöka förhålla er till det och hitta lösningar, tillsammans.
Om du fortfarande känner dig ostabil psykiskt efter förlossningsdepressionen är det hög tid att söka hjälp i form av samtalskontakt från tex BVC.
Antar att det är ngn form av statligt uppdrag din man skall iväg på (tex militärt). Har ni hört er för där ifall det finns hjälp att få (praktisk hjälp)?