• Currykoalan

Pappan ska jobba utomlands och dumpar över fullt ansvar på mig! MOT MIN VILJA!

Ni får flytta till din arbetsort.  Förslagsvis planerar ni då in flytten till ett datum som infaller när din man varit tillbaka i ett par veckor efter första vändan i Afghanistan. Den praktiska flytten, inskolningen på nytt dagis osv får naturligtvis din man ta hand om. Han kommer ju vara ledig en och en halv månad åt gången. Det kommer visserligen att vara tuffa sex veckor de här första din man drar iväg, men nästkommande blir ju något enklare iallafall, och så har du något att se framemot, vilket oftast gör det lite lättare.

Som din man  har haft allehanda uppdrag och är på väg ut i ytterligare ett, och förmodligen inte är tappad helt bakom en vagn utan har en del handlingskraft fixar han ju en vettig bostad åt er innan han lämnar skutan. Han bör ju rimligtvis känna till att du är något under isen för tillfället.

Svar på tråden Pappan ska jobba utomlands och dumpar över fullt ansvar på mig! MOT MIN VILJA!