Pappan ska jobba utomlands och dumpar över fullt ansvar på mig! MOT MIN VILJA!
Mamman och barnet flyttar till orten där mammans jobb finns!
Mamman och barnet flyttar till orten där mammans jobb finns!
Han har fått göra rejäla karriärsteg nedåt när vi fick reda på att vi skulle ha barn.
Gällande nannies, matkassar, städhjälp osv så är det så att anledningen till att sambon vill jobba utomlands är att han har stora kreditskulder. De kommer att betalas av först. Jag har erbjudit honom mitt sparkapital att låna för att lösa skulden. Han vägrar och menar att han måste lösa sina pengar-beskymmer på egen hand. Jag anser att det inte är värt relationen till sitt barn. Han tycker annorlunda.
www.psykologiguiden.se/www/pages/&PSQ=1190
Denna artikel handlar om att barn och tidperspektiv samt ständiga uppbrott och återföreningar tär mer än om en förälder till exempel dör...
www.psykologiguiden.se/www/pages/&PSQ=8365
Gällande att låta pappan förverkliga sig själv och sina drömmar:
Jag kommer därför flytta hem till min barndomsby där barnet har sina morföräldrar och morbror/moster etc. och där jag kan få avlastning och hjälp. Jag fullkomligt hatar tanken att flytta tillbaka till den by som jag längtat mig bort ifrån hela uppväxten och som jag lämnade redan som 16-åring. Men vi ni vad....jag sätter mitt BARN först. Vad jag än må tycka och tänka om att lämna staden, en vacker bostad, sociala kontakter och nöjesutbud, mot landet så är det för hennes skull. I min värld ger man upp sitt eget ego när man sätter barn till världen. Är det alltid man gillar det? Nej!!! Kommer jag bo i min hemby för evigt? Nej! Men jag står ut för mitt barns skull, i några år...en dag i taget. Något jag ALDRIG kan förstå att pappan inte kunde göra, trots att ett flertal lösningar presenteras och erbjudits honom.
Det är där värderingarna kommer in. Våra skiljer sig åt och därför skiljer vi oss nu. Så ofantligt sorgligt. Jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag någonsin skulle kunna bryta upp från den man som jag är så otroligt förälskad i, som jag attraheras av något så kopiöst och som är fadern till mitt barn. Men jag har en kärlek till i mitt liv som är viktigare och som jag vet att jag aldrig skulle komma över om jag sabbade den. Min dotter.