Inlägg från: Krickelin med Naemi |Visa alla inlägg
  • Krickelin med Naemi

Barn födda okt-dec 2014

Weee. Snart ska jag in till gyn och kolla varför jag har fått extremt riklig blödning. Är det mens eller infektion :-\. Mjölkstockningen har fortfarande inte släppt och febern pendlar mellan 38-40.

Hade hoppats att det räckte med vårdcentralen och en sänka. Suck. Och jag som passar tre barn förutom mina egna tre idag. Tur att maken jobbar hemifrån för att hjälpa mig. Men ändå O_O

• Krickelin med Naemi

Suck. Fortfarande mellan 39-40 graders feber. Svettas så extremt att jag måste byta kläder massa gånger/dag och alla dessa frossa attacker. Trött på skiten! Mjölkstockningen flyttade på sig till runt hela vårtgården på grund av bröstpumpen .

Var på gyn igår. Allt såg bra ut, verkar som det bara är vanlig mensblödning, men hur ska man veta när mjölkstockningen, febern och blödningarna kom precis samtidigt. Bättre att inte chansa! De tog massa prover och odlingar och ska återkomma om det är något.

• Krickelin med Naemi

Då har hon påökningsfas för att öka mjölkproduktionen. Embla brukade amma var 45

Eva 763 skrev 2015-01-17 22:53:14 följande:

Hur ofta ammar ni som ammar? De 2 sista dagarna har Molly ammat väldigt ofta och igår kväll mellan 22-01!!! Med små pauser på några minuter!

minut. Nu ammas det med ca två timmar i mellan på dan och sex timmar på natten. Detta började hon med i onsdags. Vid påökning kan man lätt sitta och amma hela natten.
  • Krickelin med Naemi

Elmiina: Oh vad tufft för dig! Tycker jättesynd om dig och lider med er . Jag gjorde den resan för några år sedan fast när sonen var två år, fast jag hade tänkt lämna det innan jag blev gravid och var oerhört deppig under hela graviditeten pga jag var så olycklig. Sen blev det sjuk och jag kunde inte med att lämna honom. När vi äntligen bröt upp öppnade sig en ny värld och trots alla svårigheter som hänt de senaste tre åren så har de varit de bästa åren i mitt liv!

Förlåt om jag trampade in med mitt inlägg nu, menar inget illa, bara att allt kan faktiskt bli bättre nu! Jag vet inget om varför ni separerar och vad som hänt så jag försöker inte mästra med nåt. <3 Vill bara säga att det du går igenom är sjukt jobbigt och fruktansvärt skrämmande oavsett vem som initierade det. Hoppas att du har varma människor runt dig som inte dömmer. Alla varma kramar till dig!!!

• Krickelin med Naemi

Usch ja förkylning på de små är hemskt! Embla var sjuk runt jul. Så jäkla jobbigt med snor, slem och hosta. Jag satt med henne hela nätterna för att ha koll på andningen.

• Krickelin med Naemi

Tycker jättesynd om dig. Önskar jag kunde hjälpa dig! Hoppas att du har positiva människor runt dig som hjälper dig <3 Du ska inte behöva gå igenom att detta mörka själv. Stora kramar!

Elmiina skrev 2015-01-28 06:57:49 följande:

30min till fick jag sova sen. Har egentligen möte med psykologen idag men eftersom mannen prioriterade kurs på jobbet så kan inte jag gå på mötet. Han finns med i bilden men inte på något positivt sätt, han mer stjälper än hjälper så det lättaste hade nog vart att vara helt själv. Men de svårt att separera pga bostad och barn trots att vi hatar varandra.

• Krickelin med Naemi

Här går det bra. Embla har de senaste nätterna sovit från 23-morgonen då vi ska lämna syskonen på dagis. Hon fortsätter att sova hela fm. Jag hoppas på att det blir en rutin av nattsömnen! Hon älskar när vi leker och busar med henne och det är så mysigt när hon skrattar <3.

Jag överlevde förra v då jag passade kompisens tre barn. Sex barn totalt var lite tufft då det var massa aktiviteter att skjutsa till, skoldisco, tre kalas i helgen varav ett var min dotters. Vi hade skogsäventyr med 24barn. Korvgrillning, uppdrag och lekar. Helt slut! Nu har jag åkt på en förkylning så det blir en lugn dag idag hoppas jag

• Krickelin med Naemi

Hur går det med er vikt? Blir less, ok jag VET att det kan ta tid, att för vissa gör amningen så att kilona stannar. Men med mina tidigare har kilona rasat och jag har ätit fika, semlor mm hur mycket som helst. Det här gången står det still. Fikar inget, bytt ut merparten pasta/ris/potatis mot sallad å rotfrukter. Men nepp, vikten ligger ändå mellan 78-79kg. Promenerar massor oxå.

• Krickelin med Naemi

Jag längtar så tills jag kan börja springa igen. Det borde få bort kilona. Det har det gjort innan iaf. Men jag är fortfarande för svag i kroppen och får ont av fogarna när jag går fort eller långt. Coremuskulaturen måste tränas upp oxå Vill verkligen inte råka ut för framfall.

Känner mig som en 90årig tant när jag kör ett pass här hemma, sååå svag i mage och rygg att det är läskigt! Ojjjjj vad jag gnäller. Sorry! Är inte riktigt så upprörd över det :-P

• Krickelin med Naemi

Hur är det med era blödningar? Jag blöder fortfarande och det går upp och ned i mängd varje dag men det är alltid något. När det är som värst vet jag att det är mensen och däremellan avslag och småblödningar bla pga minipiller som jag började med för en vecka sedan. Men nu vill jag att det ska ge sig!!! Jag vill kunna ha sex, gå och simma, ta ett bad i badkaret.... Suck. Med de andra har jag haft avslag i 12v. Det blir 12v på fredag, hoppas det stämmer denna ggn oxå!

• Krickelin med Naemi

Usch va läskigt . Tur att det gick bra Eva!

Vi har precis gjort första sova-borta-helgen med barnen. Och första längre åkturen oxå då mina föräldrar bor 20mil bort. Det gick jättebra.

Ska t bvc denna v för Emblas spruta oxå. Ska bli kul att se hur lång hon är nu!

• Krickelin med Naemi

Det är jättevanligt med en skriktimme på kvällen då barnet är orolig och har svårt att komma till ro. Att de inte blir nöjda vid bröstet behöver inte bero på att det finns för lite och om det skulle vara så måste bebis suga å suga för att öka. Embla somnar vid 23-01 och sover till 12 dan där på. JAG väcker henne så att hon äter 7 och 9 annars sprängs mina bröst. Hon sover vidare. Vid tolv är hon vaken en kvart förutom matningen och sover sen till två. Vill inget hellre än att bryta henes dygnsrytm men har inte lyckats än. Går knappt att väcka henne när hon sover.

• Krickelin med Naemi

Hur stora är era nu? Embla är 3mån och 3 dagar, väger 6900!!! Är 63,8 cm lång. Tycker hon är så stor. Tack o lov växer hon lite långsammare på längden nu haha. Bytte till strl68 redan för en månad sedan O-o

• Krickelin med Naemi

Hej! Har inte varit inne på jäääätte länge. Jag har köpt ett jättestort hus och dragit med hela familjen ut på landet. Riktiga lantisar med jätte tomt och 185kvm boyta . Det gick så jäkla fort allting att jag är helt slut. Piooo! Men nu är flyttdelen klar och snart ska vi börja måla huset

Embla växer som en tok och väger nu 8090g och är 68cm. Hon blir 5mån på måndag. Hon är en ren fröjd. Jätte snäll och glad. Pratar och skrattar. På min födelsedag nu den 4april gav hon mig en egen present genom att vända sig rygg-mage och sedan mage-rygg.

Hon gillar inte vanliga smakisar men älskar att smaka på vår kryddade mat

• Krickelin med Naemi

När man slutat amma är mitt spontana svar. Dottern var 8mån och sonen 10mån när de slutade att amma helt. Jag körde inte med ersättning utan med riktig mat, gröt å välling. Och det gick bra

• Krickelin med Naemi

Haaha! Pell Grattis Jag plussade i morse . Har inte haft någon mens sedan innan Embla så jag har verkligen ingen aning om hur långt gången jag är. Men troligen mellan v 4-8...

• Krickelin med Naemi

Va skönt enpetra! Vi ska börja skola in på måndag. Ska bli kul och se hur hon reagerar, just nu är hon väldigt mammig och pappig

Tiden går så gäller fort och snart är det dax för nästa hjärtegrunden att komma ut. Är nu i v 27 och har fortfarande inte riktigt fattat att jag ska ha en bebis redan i maj. Fyra ungar, vem hade väl anat det hahaha.

Svar på tråden Barn födda okt-dec 2014