Barn födda okt-dec 2014
Någon av er som vet var man kan finna fleecebyxor i stl 68 (på nätet)
Någon av er som vet var man kan finna fleecebyxor i stl 68 (på nätet)
Hur många har gjort depressiontestet på BVC?
Sa nej till det men börjar tro att jag bör göra det. Humöret slängs upp och ner för minsta motgång och det liksom bränner inombords. Men vill inte göra det för jag vill inte få stämpel "deprimerad"..... Men är jobbigt att känna att jag inte är glad på riktigt, som om det vore en teater bara.
Var det bara ett formulär? Trodde det var typ intervju, kanske ska be ombudet vid nästa besök
Vi ska ta vaccinet imorgon, tänk att det redan är dags! Tre månader går fort! :)
Hur har era reagerat?
Hos min mamma har hon fått en spjälsäng uppställd. Men brukar ändå sova hos mig i sängen (fast sist sov hon hela natten i spjälsängen).
Åh herregud! Jag hade fått panik om det hänt oss. Kan fortfarande peta i henne när hon sover bara för att känna att hon andas eller rör på sig. Och tycker att det är läskigt när hon blir så ledsen/arg att hon glömmer andas en sekund
Somnar oftast vid 20 en stund men vaknar efter en liten stund och sover för natten från ca 21:30-22:00 till kring 04 för mat och sen igen vid 07-08 ibland somnar hon om igen och vaknar kl 09. Ibland sovs det hela natten 22-06 hänt ett par ggr. Ibland vaknar hon även 02 för mat.
Hon har börjat rata bröstet tror inte att jag har lika mycket att ge längre. Nästan vare dag är hon otröstlig (men bara en gång) då hon suger men släpper bröstet hela tiden och skriker som en stucken gris. Tar dock flaskan utan att släppa och dricker uppemot 100ml och är sen nöjd och glad igen. 1,5 v tills hon blir 4månader. Är det vanligt att tappa produktionen? Vill ibte än, hade tänkt amma till 6mån.. Vi har försökt att äta oftare men det vill hon inte. Ska prata med bm om det.
Det tas väl upp på era föräldragrupper? Vi fick ett häfte om mat första året
Vår tjej sover inte mycket dagtid. Vaknar lätt (om hon inte får sova i sparklådan, där hon konstigt nog kan sova timmar) sover väl 30min max i sträck men skulle behöva sova mer tror jag. Åker vi bil så somnar hon, sist sov hon som en stock i 2h så vi fick turas om att stanna i bilen med henne.
Nattetid sover hon 5-6h sen 3h och vaken va 1h sen en kortare vila dvs på sin höjd 30min
I bilvagnen ligger vår tjej i sittdelen (dock med fullt liggläge och väg mot mig) i hemvagnen är det liggdel men sitter
I den, kan inte sitta själv men hon somnar lättare sittandes, favvon är sparklådan där sover hon länge, idag 2,5h. Menär otroligt lättväckt i vagn vaknar när vagnen stannar...
Hade glömt av tråden!
Nu 10måmader sen födsel, kan inte fatta att det gått så fort och snart är dags att jobba igen. Men behöver bara jobba ca 4måmader innan det blir ledigt igen (i har precis plussat igen)
Hur går det för er? Vi harr lite problem med nattsömnen och läggningen. Hon vägrar somna själv utan måste ligga i famnen eller tätt bredvid. Och sen vaknar hon vid 3 och somnar inte förrän hon får sova mellan oss i sängen.. Dvs slut på sömn för oss då hon far runt och sparkas.
Och grattis till dig ????????????????
Blev tydligen bara frågetecken men det var tummen upp
Pussel, ljudböcker och annat aktiveringsgrejs he jag sagt till folk
Jodå vi inskolade i mitten på januari och har tjejen på 15h. Själv har jag börjat jobba 80% men går på gravidpenning i början på april (om jag nu orkar jobba tills dess, känns oklart för tillfället, får gå i slutet av mars), ska också ha en till i maj.