Inlägg från: Krickelin med Naemi |Visa alla inlägg
  • Krickelin med Naemi

Barn födda okt-dec 2014

Och nu är jag trött haha. Dottern var vaken hela natten, nöjd och supervaken. Idag har hon kaskadkräkts över mig efter jag duschat, bajsat hela sig och babysittern fulla och eftersom hon gjort detta helt tysst lyfte jag upp henne och blev helt nedsmetad. Bara att sanera henne, mig, tvätta... Då attackbajsade hon igen och medan jag bytte på henne kaskadkräkte hon ned hela sig och sina rena kläder... Min plan för dagen var att snygga till mig och påta här hemma lite. Ta en härlig promenad... Ha!

Men nu sover hon som en stock iaf

• Krickelin med Naemi
    Myc skrev 2015-01-08 17:22:35 följande:

Varit på återbesök idag och det var så skönt att prata av mig om blodförgiftningen. Behövde nog det.

Fick p-piller att börja med nu eftersom lillan sover 7-9 h isträck varje natt så skyddar inte amningen ????! Max 4-6 h tydligen.... Jag vill VERKLIGEN inte bli gravid! Ska börja direkt!

Vi har ju varit igång i några veckor...vore rena skräcken att bli gravid nu.

Fast det skyddar inte oavsett hur ofta man ammar och hur lite/mycket bebisen sover. Det är ju en gamal skröna. Alla BM, BVC, MVC, BB har alla varit EXTREMT noga med att påpeka att amning inte ger något som helst skydd...
  • Krickelin med Naemi

Hmm så konstigt. Jaja, jag vågar inte chansa iaf :-P. Kådis fram till återkollen och sen minipiller. Minipiller funkar visserligen sådär för mig då båda mina första blivit till trots piller :-\. Jag käkade ppiller några år men min kropp fick ägglossning ändå...sjukt. Spiral har funkat bäst fast då får jag ont vid sex...och nu sätter jag inte in nån då vi troligen vill ha en bebis till.

isabellab skrev 2015-01-08 20:13:08 följande:

Här fick vi info om att det skyddar till viss del men inte till 100%, sjukvårdsrådgivningen sa samma. Sjukt att de säger så olika!

• Krickelin med Naemi
    EnPetra skrev 2015-01-09 09:40:56 följande:

Det här kanske låter knäppt, och jag känner mig även knäpp, men jag vågar inte ha sex :O 

Första barnet, och ca 5 veckor sen förlossningen, och det känns bara som att det kommer göra ont. Har sagt till sambon att jag iaf vill vänta tills jag varit på efterkontrollen, vilket han såklart är ok med. Men känner mig ändå kass.. Då han, trots att jag är trött, oduschad, nerspydd, okammad och allmänt sunkig, ändå vill ha mig. 

Usch, om man ändå kunde få känna sig pigg och fräsch. Skulle behöva en klippning, nu, helst igår. Och ååh, nya kläder.. Men vill inte handla något, då jag vill bli av med hängmagen först. 

Absolut inte konstigt att inte vilja ha sex! Med mina första barn har jag väntat i 12(!) veckor innan avslaget har slutat och jag har gått med på sex. 

Jag känner mig absolut inte sexig och känner igen mig i varenda ord du skriver, men min man är av en helt annan åsikt och är helt ifrån sig över att han inte får vara nära mig så ofta haha. Givetvis skulle han kunnat väntat oxå men han är bra mycket mer på än mitt ex var. Det gäller att passa på när man är nyduschad och bebisen nymatad. Jag gillar inte ha sex medan jag blöder men maken har inga problem med det. Jag tycker att det känns så omständigt :-P. Men han måste ha kondom för infektionsrisken nu medan man fortfarande har avslag.

Jag behöver oxå klippa mig och pigga upp garderoben, men en klippning med amningshormoner och bebis är inte lätt att få till och sedan kläder vill jag precis som du inte lägga massa pengar på i nuvarande format.
  • Krickelin med Naemi

Stora kramar! Vad jobbigt för dig , bra att du orkade och vågade berätta så att du får hjälp. Hoppas att du får en bra kontakt på psyk och att det snart vänder<3

Elmiina skrev 2015-01-09 10:03:37 följande:

Jag går fortfarande in här och läser trots att jag inte har uppdaterat er om hur det går för oss. Jag har förlossningsdepression och är i ett stort mörkt hål utan ljus just nu. MEN jag har tagit det största steget och öppnat mig för min man så idag ska jag in på psykakut och få hjälp så att jag kan bli den bästa mamman jag kan för mina barn. Jag vågar skriva det här för att jag är anonym fortfarande och jag inbillar mig att ju fler jag berättar för (trots att jag inte ens känner er eller vet vilka ni är) så ska det kännas bättre.

• Krickelin med Naemi

Jag föredrar stora overaller så att man slipper trä in armar och ben så mycket . Jag har en tunn ofodrad overall i åkpåsen vid plusgrader

nanna100 skrev 2015-01-09 14:04:44 följande:

Hur klär ni era barn nu när ni är ute? Jag får panik på dessa overaller som inte känns proportionerliga till dessa små barn... Spelar ju ingen roll vilken storlek man köper, ärmarna är ju såååå stora och jag tycke de flesta är så bökiga och blir så stora/knöliga när man sätter dem ner i bilstolen.... nu ha ja bara köpt från hm och KappAhl, behöver man köpa ett lite dyrare märke för att de skall passa bra?

Vad har ni för overaller eller kan ni tipsa om en bra sådan?

Sen undrar jag om ni tar med era barn på stan in i affärer än? Vår dotter är 6 veckor och jag är livrädd för RS viruset och har inte tagit med henne in i någon affär ännu! Hur gör ni? och när tänker ni att man kan börja göra det?

vid kallare väder tar jag en fodrad vinteroverall i åkpåsen. Jag tar med mig Embla ut i affärer. Jag har ju dagis och skolbarn så de värsta smitthärdarna kommer därifrån. Hämtar och lämnar där två ggr/dag så en affär i vagn känns ofarligt i jämförelse
  • Krickelin med Naemi

Vi har inga direkta rutiner heller. Embla har det däremot . Hon sover störredelen av dagen och är vaken 22-04 till mitt stoa förtret. Jag måste upp 6för att få iväg mina andra barn så någon sömn blir det knappt. Men det ger sig tids nog.

fiddeification skrev 2015-01-11 23:01:05 följande:

Måste erkänna att vi har typ 0 nattnings-rutiner. Hon får sova lite som hon vill och jag som är hemma anpassar mig efter henne.

När hon är vaken, pigg och nöjd passar jag på att busa, låta henne ligga på mage och träna nacke och bada henne. Hemma ligger hon oftast i baby-nestet i soffan och kan sova i flera timmar men också vara vaken i flera timmar.

När jag börjar bli trött tar jag henne när hon vaknar till lite (om hon sover för tillfället) för mat och ren blöja och lägger baby-nestet i hennes säng. Hon somnar oftast direkt och vaknar 2-3 ggr per natt för mat och blöjbyte men somnar om fort och runt halv 10 går jag upp och hon vill oftast sova lite mer.

Min mamma som jobbat med spädbarn och småbarn i mååååånga år rekommenderade oss att låta bebis bestämma i början och för vår del har det funkat fantastiskt!

• Krickelin med Naemi

Man kan få mensen direkt, ha ägglossning strax efter förlossningen utan mens... Jag brukar ha avslag i 12veckor men känna av ägglossning trots det

• Krickelin med Naemi

Jag var på återkontroll igår. Knipet funka bra och hon konstaterade att jag hade ägglossning. Jag hade så jävla ont att jag seriöst höll på att åka in för blindtarmen. Kunde inte räta på mig.

Så jag kan bli med barn nu. Jag ammar 1ggn /timme nästan dygnet runt, har avslag och ingen mens. Men ägglossning. Om det gjorde så ont nu är jag rädd för att pcos och endometriosen blivit ännu värre. Weeee. Men en sak i taget, så nu börja träna och käka minipiller.

• Krickelin med Naemi

Neeejjj! Mjölkstockning jag som varit så glad att slippa det. Satan! Fint att gå iväg och hämta/lämna barnen 2,6km*2 med 40graders feber :-S

Svar på tråden Barn födda okt-dec 2014