EnPetra skrev 2015-01-09 09:40:56 följande:
Det här kanske låter knäppt, och jag känner mig även knäpp, men jag vågar inte ha sex :O
Första barnet, och ca 5 veckor sen förlossningen, och det känns bara som att det kommer göra ont. Har sagt till sambon att jag iaf vill vänta tills jag varit på efterkontrollen, vilket han såklart är ok med. Men känner mig ändå kass.. Då han, trots att jag är trött, oduschad, nerspydd, okammad och allmänt sunkig, ändå vill ha mig.
Usch, om man ändå kunde få känna sig pigg och fräsch. Skulle behöva en klippning, nu, helst igår. Och ååh, nya kläder.. Men vill inte handla något, då jag vill bli av med hängmagen först.
Absolut inte konstigt att inte vilja ha sex! Med mina första barn har jag väntat i 12(!) veckor innan avslaget har slutat och jag har gått med på sex.
Jag känner mig absolut inte sexig och känner igen mig i varenda ord du skriver, men min man är av en helt annan åsikt och är helt ifrån sig över att han inte får vara nära mig så ofta haha. Givetvis skulle han kunnat väntat oxå men han är bra mycket mer på än mitt ex var. Det gäller att passa på när man är nyduschad och bebisen nymatad. Jag gillar inte ha sex medan jag blöder men maken har inga problem med det. Jag tycker att det känns så omständigt :-P. Men han måste ha kondom för infektionsrisken nu medan man fortfarande har avslag.
Jag behöver oxå klippa mig och pigga upp garderoben, men en klippning med amningshormoner och bebis är inte lätt att få till och sedan kläder vill jag precis som du inte lägga massa pengar på i nuvarande format.