• Pell

Barn födda okt-dec 2014

För att hon fortfarande har ont när fisarna kommer.

• Pell

Ikväll släppte det lite av sig själv och hon verkar gladare, halleluja ;) helt bra verkar det dock inte ännu kommer fortfarande attacker av fisar så hon skriker :(. Men vi ör på gång. Har funderat på om jag ska testa vara helt mjölkfri ett tag och se om hennes mage blir bättre verkar väldigt känslig. Reagerar starkt på tex apelsinjuice har jag märkt.

• Pell
    EnPetra skrev 2014-12-30 20:17:25 följande:

En fråga om avslaget, om någon vet vad som är normalt? (ursäkta om det låter äckligt när jag beskriver)

Slutade blöda för någon vecka sen, men har nu börjat om igen. Och nu kommer det blodklumpar/hinnor ibland. Rätt stora också, så att jag verkligen känner när det kommer ut..

Kan det vara så? att det börjar om igen, och framförallt, att det blir så mycket igen, speciellt med stora klumpar?

4 veckor sen förlossningen, Har inget ont i magen, kanske att det småsticker lite ibland bara. Luktar ingenting. Och mår bra, dvs ingen feber eller så. 

Har tänkt ringa barnmorskan, men vet att hon har semester nu, och hennes vikarie träffade jag i sommar, som är väldigt virrig. Sen så är det ju nyår imorgon, så vet inte ens om jag får tag på någon då. 

För mig började det blöda (typ mens) om jag ansträngde mig de fem första veckorna, typ skottade massa snö, reste jätte julgranen ute som sambon glömde resa innan jobb osv. Bm sa att det var ingen fara alls.
  • Pell

Här har vi frångått att bajsa typ 4ggr/dag till att bajsa ungefär var tredje dag. Och istället för löst så är det krämigt, smetigt. Hade ett uppbehåll på 6dagar och Hujedamig vad kinkig hon var innan det släppte.

Ja man känner sig inte tiptop, ska vara nöjd om jag kommit mig in i duschen två ggr varje vecka. Även fast tösen är "snäll" så försvinner jag själv liksom. Har fick fått klippning som julklapp och har fotfix innestående så snart ska här piffas till ;)

• Pell

Hur går det för er alla nu?

Här åkte liten på en släng av förkylning (tror jag) men det gick över på två dagar.

• Pell

Hur går det för er alla nu?

Här åkte liten på en släng av förkylning (tror jag) men det gick över på två dagar.

• Pell

Tiden går bra fort. Nästa vecka tar vi tremånaderssprutan.

• Pell

Gick fort i början men nu har jag stått länge. 1,5kg kvar till vad jag vägde när jag fick reda på graviditeten.

Första veckan efter födsel tappade jag närmare 9kg av totala viktupgången på 12,5kg. Helammar och äter mycket fika och bryr mig i te nämnvärt om vad jag stoppar i mig för gott men ska dock sluta med godis nu.

• Pell

Hade slutat blöda på mvc kontrollen efter bb, 5-6v? Eller ja så tillvida jag inte ansträngde mig ordentligt för så blödde det lite.

• Pell

Idag togs 3månaders sprutan (sprutorna, var ju två, en i vardera ben samtidigt). Reko tjej men de glada minerna vart utbytta mot illrött ansikte och panikskrik. Mitt lilla hjärta. Men det gick, tack och lov över så fort jag fick ta upp och gå iväg med henne. Men det gör som ont i mammahjärtat att se sin lilla bli så ledsen för att det gör ont.

Svar på tråden Barn födda okt-dec 2014