Barn födda okt-dec 2014
Sen vet jag att man kan ha larmet i vagnen också, så det borde ju givetvis gå att ha nestet direkt på larmet. :)
Det funkar! Jag mailade babysense tillverkaren och frågade innan vi köpte. Det viktiga är att ingen annan sover i samma säng eller att spjälsängen inte står dickt an till er säng då den i så fall plockar upp era rörelser.
Är sidan helt borta? Vi sänkte ner vår bara då han har skydd från att ramla ner men lågt så vi inte behöver resa oss för att lyfta upp honom. Sängen står ca 15cm ifrån.
Hur ofta ammar ni som ammar? De 2 sista dagarna har Molly ammat väldigt ofta och igår kväll mellan 22-01!!! Med små pauser på några minuter!
Nu har jag och mannen bestämt oss för att gå skilda vägar också.. det här blir ju bara bättre och bättre. Suck :(
Jag ångrar att vi skaffade ett till barn. Kan inte förstå folk som skaffar fler barn. Allt är så lätt med bara ett barn, speciellt om man delar på ansvaret. Men att ha två själv, hujedamej. Ligger just nu i sängen med den lilla som vägrar sova och jag blir tokig. Varför förstörde jag det fina liv vi hade innan!?! Jag vet att det bara är hjärnspöken, men jag har svårt att tro att det kommer att bli bättre. Hatar mitt liv och mig själv.
Alltså han anser att det är mitt jobb att sköta hushåll och barn eftersom att han jobbar. Igår sa han att han tycker att jag borde börja jobba kvällar och helger också..... För att om han ska komma hem och hjälpa mig med hushåll och barn då ska jag också jobba så att det blir lika anser han. Alltså jag förstår inte hur hans hjärna fungerar alls? Så här var han verkligen inte för 8år sen när vi träffades.
Ja vi är överens om att separera. Så fort jag hittar ett annat boende så drar jag men det verkar ta tid så han tar inte riktigt våran separation seriöst.
Min lilla skrutta kämpar på med sin förkylning . Den håller väl sig ganska stabil och blir väl varken sämre eller bättre, hon har sluppit feber i alla fall men vi ger Alvedon för ont i halsen som läkaren sa att vi kunde göra för hon var lite röd och irriterad bak i halsen.
Jag kan knappt sova något för jag bara ligger och lyssnar på hennes andning.. Inatt så tog jag upp henne och lät henne sova på mitt bröst så jag kunde höra henne (sover i vagga i vanliga fall). Kommer man alltid vara så här orolig eller kommer man "bli van" med tiden? Jag kommer ju bli knäpp annars, haha! Men det kanske hänger ihop med föräldraskapet!?!?! Känner att jag nästan går och är lite ångestfylld(!)
Vill bara att hon ska bli bra, helst igår... Jag längtar till våren nu så alla förkylningar slutar härja och att man kan vara ute mer.
Sorry om inlägget blev rörigt... :)
Hej! Var längesen man kikade in här! Tiden går fort - trots att man går hemma! vill dela med mig om något fruktansvärt som hände i onsdags natt!!!
Vaknade av att Molly kaskadkräktes ca 02.30. Hon hade kräk över hela sig. Skulle byta om på henne, ser då att hon är vit och inte vid vakenhet riktigt. Trots att jag bökat m att byta pyjamas! Tar upp henne och hon verkar slö och borta i blicken - precis som om hon sover eller är på väg att vakna. Börjar ringa 1177, men får panik när hon bara hänger när min man håller henne och tittar m tom blick! Så jag ringer 112. Tar ju en halvtimme hit, så hinner bli rejält orolig ju! Hon blev inte bättre heller! Kräktes mer och även slem la henne på sidan tills ambulansen kom. När dem klämde och "slet" i henne kvicknade hon till lite men var fortfarande blek, så vi åkte in. Väl där var hon pigg och som vanligt igen och låg och sprattlade och log ???? dem trodde att hon kräkts så mkt att ngn nerv långt ner i halsen aktiverats, reflux? Så att dykarreflexen aktiveras! Hjärtfrekvensen går då ner och man går ner i medvetande!
Ja detta var det värsta jag varit med om!!! Trodde hon skulle sluta andas den natten :(
Åh herregud! Jag hade fått panik om det hänt oss. Kan fortfarande peta i henne när hon sover bara för att känna att hon andas eller rör på sig. Och tycker att det är läskigt när hon blir så ledsen/arg att hon glömmer andas en sekund
När lägger ni era bebisar? Hur sover dem på natten? Och när vaknar dem på morgonen för att stiga upp? Molly somnar inte förrens 00-00.30 och stiger upp mellan 10-11!!
Fasar inför dopet på söndag, som börjar kl. 10.30! Risken är att hon är arg som ett bi för att vi väckt henne - eller i bästa fall så sover hon