Inlägg från: Krickelin med Naemi |Visa alla inlägg
  • Krickelin med Naemi

Barn födda okt-dec 2014

Oo jag håller med. Embla är 2,5v nu och i måndags var hon redan 54,6cm och vägde 4020g. Bvc bara tittade på mig och sa att det märks att jag har gott om mjölk . Plus att Embla äter var 45eminut dygnet om ... Vill att hon ska vara så här liten jättelänge <3

Elmiina skrev 2014-12-10 11:19:02 följande:

Kul att få läsa om era namnförslag :) vi är fortfarande inte överens.

Herregud vad fort bebisar växer. Hade redan glömt bort det även fast storasyster bara är över året hehe. Har precis fått rensa ur alla 50 och 56 kläder redan, hann knappt använda något förutom några pyjamaser :p 62 är vi inne på nu och ska rensa fram 68 som lär komma till användning om en månad eller två. Har för mig att dottern hade 62 lite längre än vad hon hade andra storlekar, samma sak med 74 också.

Hon är nu 5v och väger över 5kg så nu börjar hon kännas redig och inte så "liten och skör". Bebistiden går för fort :p

• Krickelin med Naemi

Ähhh det kommer snart ett tråkigare januari . Då kan vi sluta mysa med julfikat ...och äta semlor i stället haha.

jamieblue skrev 2014-12-11 00:13:39 följande:

Min tjej var på sin läkarkontroll vid sex veckor idag. 4,8 kg minsann, det känns så stort i och med att hon vägde 3,2 när hon föddes. Det värsta är att det känns som att min vikt också är på väg upp med tanke på all fika som blir nu. Kanske ska inse att man inte kan ha adventsfika varje dag i december ;)

• Krickelin med Naemi

Nyly du är ingen lat mamma. Bara en fakta som tex att du ammar i snitt 8h /dag(!!!) och där emellan ska hinna äta själv, ta hand om dig och bebis för att kunna fortsätta amma och sova. Förklara för din man hur du känner. Om du inget säger kommer han att tro att allt är ok.

Min man har gått tillbaka t jobbet och vi delar upp det med att jag sover helger han veckorna. Om det har varit några vakna nätter tar han även några timmar i veckan. Tex att jag lägger mig 22 och han har henne till 01. Jag har ju två större barn som jag ska hämta kl ett och innan det hinner jag knappt andas, så sömn på dagen går inte. Såfort ni man kommer hem tar han över där jag inte orkar. Matlagning, bebis, läxläsning... Och jag får en chans att duscha, slappa framför tvn eller vila lite. Det är guld värt! Men det är viktigt att vara tydlig med att det är kämpigt och vad man inte orkar. Kram på dig Nyly

• Krickelin med Naemi

Jag gjorde så med mina två första barn då mitt ex var som ett stort barn han med. Jag curlade sönder oss allihopa tills jag tappade bort mig själv. Jag vände det med att börja träna och därigenom få lite egen tid.

Men snälla var rädda om er! Era män har semester på jobbet jämfört med er. De kan dricka sitt kaffe i fred. Gå ostört på toa och prata med jobbpolare. De kan andas och ta det lugnt mellan varveen. De måste ställa upp för er. För när de sedan går hemma och ni jobbar kan jag lova er att de inte kommer springa häcken av sig för att fixa allt innan ni kommer hem. Kram på er

• Krickelin med Naemi

Jag har inte börjat än. Man bör inte göra det innan de kan lyfta huvudet och det behöver de inte kunna förrän de är 6v. Min är 3v och 4dagar nu och fick godkänt av läkaren med att ligga på mage nu. Några minuter kommer det kanske bli. Beror på hur länge bebisen orkar. Börjar hon skrika slutar jag eller om man ser att hon inte orkar hålla huvudet mer. Så har jag gjort med mina tidigare barn.

isabellab skrev 2014-12-16 17:09:50 följande:

Hur ofta/länge låter ni era små ligga på mage och träna nacken?

Jag är så jäkla sämst på att komma ihåg D-vitaminerna :-S. Har varit lika kass med alla tre. Hur svårt ska det va egentligen?
  • Krickelin med Naemi

Natten till igår skulle min man vara snäll och ta natten. Jag trodde han skulle komma vid ett men han kom först vid fem. De hade sovit på soffan så han vaknade vid hennes små gnyenden i sömnen. Det resulterade att han inte kunde jobba och var jättedålig igår. Han har en sjukdom som förvärras vid sömnbrist bla. Har inte tänkt på det då han brukar få sova...men nu inser man ännu en gång hur sjukdommen kommer krångla till mitt liv.Hoppas att stumpan fortsätter vara en så glad bebis.

Inatt åt hon 1ggn per timma så idag är jag redigt trött Zzzzz.

Var på bvc igår. Embla har blivit 56cm och fortsätter sin kurva spikrakt uppåt. Hon är nu på plus 3 eller 4 på längdkurvan. Hon började på normalen. Så Dax att rensa bort åtta 56or. Vikten ökar den med. 4270g. Läkaren och bvc konstaterade ännu en gång hur mycket mjölk jag måste ha.

• Krickelin med Naemi

Oj En Petra. Det låter inte bra. Ok om han behöver sova. Men allt annat måste han dela med dig. Det handlar inte om att hjälpa till som jag ser det. Lever man ihop är det bådas ansvar att dela uppgifterna. Jobbigt för dig! Försök sätta ned foten och förklara hur jobbigt det är att vara hemma med bebis. Kram

• Krickelin med Naemi

Uhhh, kan inte alla inför-julen-avslutningsfiranden ta slut. Jag orkar inte mer! I söndags var det först basketen för dottern, sedan hade hon dansjulshow 3h på kvällen med nyfödd bebis och 500 i publiken, rastlös 5åring och genomsvettig mor.

I måndags var det luciafirande för sonens dagis. KL 18på kvällen, övertrött son,mamma och alla andra dagisbarn och hundra respektlösa föräldrar som pratade under hela anförandet så att man inte hörde de fina barnen.

Imorgon har sonens dagis julavslutning kl 10 och då ska man komma och dansa kring en gran i deras skog som de pyntat. Allt jag vill är att få lite lugn och ro. Få sova och duscha. Och kanske till och med sminka mig.. Haha.

Phuuu. Jaja. Bara att bita ihop och komma igen! Jag måste finnas där för mina stora älsklingar oxå såklart. Men trött är jag!

Svar på tråden Barn födda okt-dec 2014