• Pell

Barn födda okt-dec 2014

Pappan jobbar borta så jag och liten är själva dygnet runt 10dagar sen har vi honom hemma lika många dagar. Men har nätterna själv men har hon varit obotlig (hänt typ två ggr tack och lov när han var hemma) så har vi turats om att vanka. Men hon somnar helst på mig och vill sova intill så det har som blivit att hon är min på nätterna och sambon tar henne på morgonen så jag sover en stund till om hon inte somnar om själv.

• Pell

Har åkt på förkylning och skruttungen har börjat hosta hon med nu stackarn, trodde hon skulle klara sig, är ju trots allt inne på dag fyra jag. Nyst har hon gjort sen bb, låter så sött särskilt efteråt när hån liksom "åhhh" som åh vad skönt.

Undra om hon är hängig och därför hon sovit så bra igår och förrgår.? Men ingen feber, 37grader stod det igår och det är väl inte feber på baby? Tempade för en vecka och två veckor sen typ också och då stod det 37,1 samt 37,2. Så antog att det var hennes normala.

• Pell

Usch på förkylning.

Vad är barnsängsfeber?? Måste googla, aldrig hört det fört

• Pell

Vi har börjat sova länge nu, två dagar med 4,5h sömn i sträck och inatt måste vi ha sovit 6h. Hon vaknar ändå glad och går med på att byta blöja innan amning. Hoppas innerligt att det håller i sig

• Pell

Oj tur du nämnde d-dropparna.. Har glömt nu i tre dagar i rad tror jag.. Woopsie

Vår tös har varit stark i nacken sen hon föddes och alla bb och bm har mest sagt wow. Ligger väl en liten liten stund åt gången, inte varje dag. Hon blir mest förbannad verkar det som (rör benen som om hon simmar eller försöker krypa men inget händer ju såklart) och så skriker hon tillslut.

Vad gäller uppdelning mamma-pappa så är det lite speciellt eftersom han jobbar borta 10daga, hemma 10dagar. Men antar att jag roddar det mesta även när han är hemma och måste säga till om att han ska laga mat, diska eller dammsuga. Detta har varit uppe på tapeten förr och han har erkänt att han inte ser smutsen, inte tycker att detr smutsigt när jag tycker det.

Har fått sova vidare en del mornar efter att hon ätit och vi har turats om att vanka när det behövts, dock tycker jag att han ger upp för snabbt och tydligen kan sova trots att hon ligger i min fann bredvid honom i sängen och skriker för kung och fosterland..

• Pell

Vad gäller "finkläder" köpte jag en omlottklänning, vanlig inte amningsklänning på rea. Tror det kommer att fungera kanon att amma i på jul

• Pell

Hade sån där napp första veckan- kanske in på v2 fick liksom forma bröstvårtorna så hon fick tag på dem. Trixig och hon har ibland fortfarande svårt att greppa men det är sällan nu (6v gammal)

Vi hade nappen för att hon kunde inte suga tag/fattade inte att hon var tvungen att suga för att få mjölk.

Hob äter ofta på kvällarna fast mesta av tiden då snuttar hon mest och halvsover/myser men är så pass vaken att hon "sitter fast" och stenvägrar släppa ;)

• Pell

Vår lilla har fisit som en hel Karl i fyra dagar nu utan att få bajsa, är i normala fall jätteilla i magen, i mina ögon diarré men hon har bajsat under undersökningar/vägning på BVC och de har inte kommenterar att det är för löst och jag har undrar över der men fått höra att det är fullt normalt. Men så nu inget bajs och hon verkar ha ont innan gudarna kommer, googlat (Google är min bästa vän typ) och det ska väl vara normalt att inte bajsa på uppemot 15dagar) men läste att det kunde bero på förkylning så eftersom hon sovit ganska mycket och nös ut stor snorkråka häromdagen tänkte jag att hon kanske är förkyld/fått feber så tempade idag och iom att tempen far in så kommer det bajs krämig sådan (sorry) mer som jag faktiskt tänker mig att bebisbajs ska vara. Kom hyffsat mycket men känns inte som att allt kom, ska jag ha is i magen till efter nyårsaftonen innan BVC kontaktas? Ifall hon bajsar själv. 2månader gammal är hon strax.

• Pell

Men autokorrekt... Inga gudar kommer utan hon har ont innan fisarna kommer

Svar på tråden Barn födda okt-dec 2014