Barn födda okt-dec 2014
Favoritar
Favoritar
Hallå tjejer! Nu har jag äntligen hittat hit, ser massa nya namn också. Kul :)
Dottern är 2 1/2v nu. Förlossningen gick superbra. Klarade mig på lustgas. Sprack inte det minsta och var helt återställd där nere direkt efter, vart inte ens svullen eller öm. Var pigg och fräsch (så skönt!! var inte riktigt samma visa med äldre barnet) Avslaget är redan borta och jag blöder inte längre. Livmodern drog ihop sig på en gång och jag har gått ner 14kg hittills, har minst 8kg kvar (+ ytterligare 5kg som är kvar från storasyster som är 15mån). Så dessa punkter har gått som en dröm!!!
Däremot fick jag en mindre två barns chock och känslomässigt har det inte gått lika bra. Men jag gav upp amningen och pumpar och ger på flaska istället så nu funkar det att få ihop vardagen och alla känslor börjar bli bättre :)
Krickelin: 45min? Min 3v kan lätt hålla dig vaken i 5tim i sträck. Sen sover hon visserligen i 10tim sen men endå. Hon är så sjukt vaken, inte gnällig eller så utan bara vaken :p
Åh vad skönt, då hinner man med hem och syskon också :)
Vi som brukar vara familjen frisk har nu gått och blivit sjuka. 1 åringen spydde igår och hade 40 graders feber. Bebisen på 1mån nyser massa och låter snorig plus att det rinner lite från ena hennes öga. Jag vet inte ens om jag är sjuk eller bara lider utav sömnbrist :p Blir mycket tvätta, städa, sprita och koka nappar och flaskor. Hujedamej!
Idag blir dottern 1 mån. En hel månad liksom!? Herregud vad tiden går. Man vill ju att graviditeten ska gå fort och bebistiden får gärna stanna upp lite så man hinner gosa :)
Vad heter era små förresten? Vi är fortfarande inte överens om namn och dottern är 1mån nu haha.
Pell: får jag fråga varför ni inte är överens om efternamn? :p
Fina namn ni har.
Vi är överens om mellannamn och efternamn men tilltalsnamnet är inte helt spikat än. Tänkte ta tag i mannen ikväll och skriva på papprena så att vi äntligen får det gjort.
Å jag älskar Alice :) det stod på min lista men ratades tyvärr utav mannen :(
Pell: okej ja då förstår jag. Ja ena står ju skrivet som mellannamn då men i praktiken så tänker man på det som efternamn :) så dubbelnamn blir väl smidigast då. Om ni skulle gifta er då? Skulle du ta hans namn då och ha dubbelnamn?
Våra barn har pappans efternamn. Jag har alltid sagt att jag vill föra vidare mitt efternamn men när jag väl fick barn så ändrades mitt tankesätt och jag är nog för traditionell på den fronten och vill att barnen ska ha pappans efternamn - och även jag den dagen vi gifter oss.