Mina barn vet att vi inte köper skolfotona. För det första blir det väldigt dyrt om man har flera barn, vi tar bättre bilder själva och jag har inte ngt förtroende alls för de företag som skolan har anlitat tidigare. Lågvattensmärket var när vi fick 4 påminnelser från skolfotoföretaget att beställa bilder (ett brev i månaden) utan att beställa. Efter de 4 påminnelserna skickade företaget ändå ut bilderna till oss (för 3 barn) och sedan skickade de 3 fakturor för kalaset. Jag blev fly förbannad, kontaktade dem och sa att jag 1: inte hade beställt några bilder 2: inte heller tänkte betala för dem 3: frågade om detta var ngt de satt i system för i så fall kontaktar jag media. De bad såååå mkt om ursäkt och jag kunde självklart riva fakturorna.... En vännina hade fått hem bilder året innan, valt ut gruppfotot och skickat tillbaka bilderna samma dag. Hon fick ändå en faktura på hela paketet. När hon påpekade att hon skickat tillbaka bilderna redan första dagen så sa de bara att de inte hade fått bilderna i retur och att hon måste bevisa att hon returnerat dem....
Som sagt: inget förtroende alls för dem!