• Anonym (Nojjig)

Gravid 36+3

Är nu gravid i v 36+3 å det va 7 år sen sist som ja födde min grabb å blev då igång satt då ja gick 2 veckor över tiden.
    är beräknad till 28 november men tankarna har börjat snurra runt en aning å har känt som smygande värkar i magen senast imorse när ja satt i soffan.. tycker magen känns hård hela tiden då bebisen ligger därinne men ibland är den hårdare än vanligt... vet liksom inte när ja ska ringa barnmorskan/förlossningen lr hur det känns när vattnet går lr när det kommer gå?
    Bebisen gör starka rörelser å ja känner mej obekväm å vill bara att det ska vara över. inte nog med allt detta så har ja ont i bäcknet oxå m.m
    hoppas ni kan komma med svar på hur det ska kännas när vattnet går å om slemproppen måste gå först å hur den ser ut? ibland känns det som om det trycks neråt å då börjar ja nojja mej för att det ska vara nått som ska ske snart typ.. å sen har ja börjat svettas om nätterna å drömmer massa konstiga drömmar. 
  • Svar på tråden Gravid 36+3
  • Anonym (Nojjig)

Har idag Haft värkar sen kl 11 typ å Alvedon hjälper inte å ja vet inte va ja ska ta vägen när denna smärta kommer.. Det började med 7-8 minuter emellan värkarna sen ibland 6 min å iblanr 5 min.

Men imorron tänkte ja ringa förlossningen å fråga om ja får ta ctg å kolla om ja öppnat mej för ja får Sjukt ont I underlivet.

• Anonym (Nojjig)

Fick en flicka i förrgår vid kl 22.12

allt gick bra å har nu kommit hem men känner att ja bara finns som mamma när ja ska amma typ

mår inge bra p.g.a detta. Va kan ja göra för att inte ha detta tankesnurr?

• Aleksandra Barnmorska

Hej! Jag tycker att du ska ringa in till bb och prata med en barnmorska så att du kan få hjälp med dina känslor. Jag tycker att det är jättebra att du tar upp det,

lycka till

• Anonym (Nojjig)

Har pratat u med med min sambo om detta...undrar nu om det är dags nu att fastställa faderskap å är det skatteverket som man får vända sej till om min flickas namn?

• Anonym (Nojjig)

Å hur gör man när det handelar om vårdnaden då?

Vet du hur fort det går innan barnbidraget börjar betalas ut?

• Anonym (Nojjig)

Men måste man ha gemensam vårdnad lr får man välja??

Svar på tråden Gravid 36+3