Inlägg från: Anonym (Nojjig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nojjig)

Gravid 36+3

Är nu gravid i v 36+3 å det va 7 år sen sist som ja födde min grabb å blev då igång satt då ja gick 2 veckor över tiden.
    är beräknad till 28 november men tankarna har börjat snurra runt en aning å har känt som smygande värkar i magen senast imorse när ja satt i soffan.. tycker magen känns hård hela tiden då bebisen ligger därinne men ibland är den hårdare än vanligt... vet liksom inte när ja ska ringa barnmorskan/förlossningen lr hur det känns när vattnet går lr när det kommer gå?
    Bebisen gör starka rörelser å ja känner mej obekväm å vill bara att det ska vara över. inte nog med allt detta så har ja ont i bäcknet oxå m.m
    hoppas ni kan komma med svar på hur det ska kännas när vattnet går å om slemproppen måste gå först å hur den ser ut? ibland känns det som om det trycks neråt å då börjar ja nojja mej för att det ska vara nått som ska ske snart typ.. å sen har ja börjat svettas om nätterna å drömmer massa konstiga drömmar. 
  • Svar på tråden Gravid 36+3
  • Anonym (Nojjig)

Kan man ha sex när man är i v 37? Hur botar man hemorojjder? Vilken bedövning är bäst att ta vid förlossning om man ej vill känna smärtan mellan bena?

• Anonym (Nojjig)

Vad är placenta för något? Å pudendus?

• Anonym (Nojjig)

Är nu i v 38+2 å känner att bebisen trycker väldigt mkt neråt när ja ligger på sidan å det ömmar. Ibland vid sammandragningar.

Kan man kolla hur täta sammandragningar ja har? Å om ja öppnat mej nått? Hur ser fostervattnet ut? För när ja vart å kissat på toa så blir det en konstig färg på pappret? Kan fostervattnet komma lite då å då?

Har nu bara 11 dagar kvar till beräknat datum.

Hur bråttom är det till förlossningen efter att vattnet gått?

• Anonym (Nojjig)

Går idag in i v 39+0 å har nu börjat känna tydligare sammandragningar med värk å vissa är bara obekväma.

Hur kan det se ut vid vattenavgång?

Har oxå börjat känna värk under magen å mellan bena...känner mej tung å obekväm.

Kan man ringa förlossningen om man har starkare smärta vid sammandragningar å när dom är täta?

Kan vattnet komma lite då å då?

Tacksam för svar

• Anonym (Nojjig)

Oki.. Är nu 6 dagar över tiden å misstänker att slemproppen har gått då det kom ut nån klump lr nå å sen slemliknande med mörkt blod.

Å det fortsätter komma lite då å då

sen efter att den gick så har ja börjat känna av ryggvärk å sammandragningar.

Hoppas på att pyret vill komma ut snart för detta är tröttsamt å tungt.

• Anonym (Nojjig)

Har idag Haft värkar sen kl 11 typ å Alvedon hjälper inte å ja vet inte va ja ska ta vägen när denna smärta kommer.. Det började med 7-8 minuter emellan värkarna sen ibland 6 min å iblanr 5 min.

Men imorron tänkte ja ringa förlossningen å fråga om ja får ta ctg å kolla om ja öppnat mej för ja får Sjukt ont I underlivet.

• Anonym (Nojjig)

Fick en flicka i förrgår vid kl 22.12

allt gick bra å har nu kommit hem men känner att ja bara finns som mamma när ja ska amma typ

mår inge bra p.g.a detta. Va kan ja göra för att inte ha detta tankesnurr?

• Anonym (Nojjig)

Har pratat u med med min sambo om detta...undrar nu om det är dags nu att fastställa faderskap å är det skatteverket som man får vända sej till om min flickas namn?

• Anonym (Nojjig)

Å hur gör man när det handelar om vårdnaden då?

Vet du hur fort det går innan barnbidraget börjar betalas ut?

• Anonym (Nojjig)

Men måste man ha gemensam vårdnad lr får man välja??

• Anonym (Nojjig)

Oki... När man förresten ska smörja in hemorojjder

ska man bara smörja omkring den å ej trycka på den? Blev sydd både inuti å ovanpå underlivet å undrar nu om det är normalt att ja blivit svullen på blygdläppen

• Anonym (Nojjig)

Va händer om det blir infektion där dom sytt?

Hur lång tid kan det ta innan hemorrojder försvinner när man använder salva mot det?

• Anonym (Nojjig)

Oki då vet jag

• Anonym (Nojjig)

Hur lång tid kan det ta innan menstruationen kommer igång efter förlossning?

• Anonym (Nojjig)

Oki då vet jag.

Har nu börjat känna av att det kliar i underlivet kan det vara för att det håller på å läker?

• Anonym (Nojjig)

Oki då vet ja

• Anonym (Nojjig)

Hej

Blödningen har börjat trappa ner nu å det kliar precis som om det skulle vara som en svampinfektion som kommer å går för det hade ja mkt när ja väntade barn men nu kliar det mest på klitoris så ja håller på att bli tokig.. Va kan man behandla det med? Sen undrar jag om det är normalt att det kan kännas som om man får mask lr nå efter graviditeten för det är nått som kliar till vid hemorojjderna som ja fick men dom har blivit mindre då ja behandla dom med salva. Tacksam fär hjälp

• Anonym (Nojjig)

Jorå helt okej men har fortfarande klåda i underlivet

Har prövat canesten men det hjälper inte... Finns det nå annat?

Svar på tråden Gravid 36+3