• Maddi

Syskonvagn till lânga barn!

Jag hat också långt barn och ska skaffa syskonvagn. Mina krav på den har varit att vagnen ska vara lång då mitt barn var 90 cm lång på 18 månaders kontrollen. Sen även att båda sittdelarna ska kunna vara bakåtvänd, alltså så vi kan se varandra.

Jag märkte väldigt snart att jag fick lägga ner en del krav på vagnen eftersom vi just behöver en lång syskonvagn. Kom då fram till att donkey och Emmaljungas var dom vi skulle kolla in. Donkey var lite kortare i längden och sittdelen en aning bredare och precis tvärt om på Emmaljungas. Donkey satt han redan ända upp till kanten på ryggstödet och emmaljungas fanns det plats att växa på fortfarande. Så därav valde vi emmaljunga.

• Maddi
    winnethepooh skrev 2014-11-04 09:30:29 följande:
    Tack! Tog ni lufthjul eller punkteringsfria? Jag tvivlar pâ denna punkt, sâg just att man kan välja. Just nu har vi en enkelvagn Brio Smile med lufthjul som rullar jättebra men vi har ofta haft punktering. Vet du om det finns nackdelar med punkteringsfria som att den rullar sämre, blir tyngre att föra, osv.?
    Jag har bara kört med punkteringsfria, pga de bekväma att slippa punktering. Så jag kan inte yttra mig i de. 

Men däremot så har en del sagt att de i vissa fall är mjukare för barnet i lufthjul. Och en del säger att de inte är någon märkbar skillnad. 

Jag går sällan på stigar med mycket rötter och gupp, men hade jag kanske bott på landet och där de är stigar med rötter och mycket gupp kanske jag hade tänkt om. Jag vet inte:)
Svar på tråden Syskonvagn till lânga barn!