• HannaS86

Var kan man köpa dräkt/kavajer/kostymbyxor

Hej!
    Jag är snart färdigutbildad och det börjar bli dags att söka jobb. Jag känner att det nog inte är så lämpligt att gå på jobbintervju i mina träningsbyxor utan dags att köpa nya kläder. Jag är utbildad inom ett yrke där dresscode brukar vara ganska uppklätt så jag tänkte köpa några kavajer, byxor och kanske kjolar till.

Men, jag har aldrig köpt det förut och behöver tips på affärer/klädkedjor som säljer det. Jag ser det lite som en investering så det behöver inte vara budgetalternativ men samtidigt inte botique heller. Jag tänker att det kanske skulle gå på max 4000kr totalt eller sådär för 5-8 plagg. 

Jag vågar inte handla på nätet eftersom plagg där inte brukar passa mig. Jag tränar mycket och har en ganska manlig kroppstyp. Jag är 1,72m lång och väger runt 75kg. Jag har en v-formad överkropp som är ganska lång och jackor och sånt brukar vara för korta både på längd och i ärmarna. Samtidigt ligger det mesta av fläsket på rumpan så byxor behöver vara för "kvinnlig form". Några tips på bra affärer som har många olika modeller på kläder?

• Svar på tråden Var kan man köpa dräkt/kavajer/kostymbyxor
  • Ramborg

Du får nog tyvärr gå runt och prova, helt enkelt. När man inte har standardfigur måste man det. Jag måste dessutom alltid lägga upp ärmarna i kavajer. Är fullständigt allergisk mot uppvikta kavajärmar. Kosta på en skräddare eller låt bli att köpa kavaj, är mina val!

42.
Svar på tråden Var kan man köpa dräkt/kavajer/kostymbyxor