Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Går det att återuppta amning med ett större barn?

Det låter konstigt att han tappat förmågan att suga ordentligt, kanske är det mer ett tecken på att han inte är så intresserad av själva amningen egentligen utan kanske mer av amningssituationen med mys och så?
    När man ska återuppta amningen med mindre barn så är det ju hud mot hud och att lägga barnet till bröstet vid minsta signal, men det lär ju inte funka med en tvååring.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Jag tror inte att det är något som han på något sätt lider av eller kanske ens saknar. Inför någon ny mysrutin med mycket närhet istället. Kanske massage, att ni lyssnar på en musiksaga tillsammans eller bara gosar extra mycket helt enkelt.

• fluu
    MammAmma skrev 2014-11-01 13:23:36 följande:
    Gosar väldigt mycket gör vi redan smile1.gif Tyvärr är han alldeles för hyper för massage och sagor :p

De senaste två nätterna har jag vaknat av att han försökt snutta på mig och blivit ledsen och frustrerad när han inte fått till det, så sakna det verkar han göra. Men han är glad dagtid och tycks inte lida av det.
    Då skulle jag bara köra på med närhet och bekräfta att "det är okej om du saknar amningen, men nu har vi slutat. Vi kramas istället".
    Det funkade på min dotter när vi började begränsa amningen något när hon var strax innan året. Hon var ledsen ett tag, men det släppte snart och hon kom in i de nya rutinerna.
Svar på tråden Går det att återuppta amning med ett större barn?