Någon annan med PCO/PCOS som vill följas?
Jag och min man har en pojke tillsammans som föddes 2010. Vi har för 1 år & 3 mån sedan börjat försöka få ett syskon, utan resultat. Sonen blev till på första försöket efter p-piller (Yasmine). Efter sonen föddes satte jag i en p-stav, då jag ammade rätt länge och inte fick äta p-piller medan jag ammade. P-staven tog jag bort aug (2012) ? (minns inte riktigt) Min mens var till en början ganska regelbunden, (28-30 dgr mellan... ) blödde lite mindre än vanligt förutom de första två gångerna. Vi valde att vänta med syskonet tills efter vi gift oss. Då började min mens komma mer och mer oregebundet.. äl tester visade oftast positivt, men mensen fortsatta att komma och ingen graviditet.
Eftersom vi har ett barn sedan innan har vi fått söka oss privat, där jag fick konstaterat PCO/PCOS. De bad mig att gå ner i vikt, så ska få träffa dem i December igen om ingenting hänt. Jag vet ju att jag kan bli gravid utan hjälp (det hände ju förra gången), men tror att det var tackvare p piller förra gången. Har lyckats gå ned 3 kg, men det går sakta! :( Vill bli gravid NU. Ska eventuellt få börja med pergotime före jul, annars efter jul. Jag är 160 lång och väger nu 79 kg. När jag blev gravid med sonen vägde jag 64 kg, så mitt mål är väl att ligga runt 60-64 kg. Under graviditeten gick jag upp till 84 kg, alltså 20 kg. Efter förlossningen gick jag ner allt + 6 kg till, ner till 59 kg. Men när jag började om att jobba gick jag sakta upp, utan att egentligen förstå varför. Jag var hungrig jämt, och iofs rörde på mig mindre, men jag har alltid varit aktiv (har nu fått förklarat att en del av orsaken är just min PCO).
Jag skulle vilja komma i kontakt med andra med samma syndrom, som också försöker bli gravida, eller har lyckats bli gravida trots detta! Behöver lite hopp just nu istället för förtvivlan...