• cuteswegirl

Didrikson Karen

Hej!

För första gången någonsin tänkte jag investera i en lite bättre vinterjacka.... Brukar normalt sett välja billigare alternativ men nu har jag fastnat för Didriksons jackor....

Någon som har en Didrikson Karen som kan säga om den är bra/dålig och om ni är nöjda med den?

Tack på förhand!

Nu har det nog blivit våran tur! BF 090615
  • Svar på tråden Didrikson Karen
  • hundhår

Hej, har haft några didrikson jackor och skulle inte välja Karen då den bara har en femma på dryskalan. Det gör att den ganska snart börjar läcka om det är en höst och vinter med mycket regn. Bor du så att det är ordentligt kallt och inte så mycket regn så kan det fungera. Men jag skulle välja en jacka med minst en 8 på dryskalan. Du vet säkert redan men på didriksons hemsida så hittar du alla värden. I Göteborg där jag bor väljer jag alltid en jacka med 15 eller 20 på dryskalan.

• hundhår

Har dock fått tips om att denna ska vara bra med ett värde på dryskalan på 10, Angelina Women´s Parka.

• cuteswegirl

Jag bor i södra Sverige, hatar att vara utomhus (speciellt i regn) så jackan kommer bli utsatt för ca 30 sekunders regn (d.v.s) den tiden det tar att ta sig till bilen från dörren.... ???????????? det borde den nog klara.... eller?

Nu har det nog blivit våran tur! BF 090615
Svar på tråden Didrikson Karen