Inlägg från: Arbetsmyran76 |Visa alla inlägg
  • Arbetsmyran76

ni med autismerfarenhet...hur tusan är det tänkt man ska orka

Just det med att Inte checka av är klassiskt för autism - det var en av sakerna man baserade AS diagnosen på hos min son. Han möter blick och säger vad han tror är rätt svar utan att stämma av med ngn annan

• Arbetsmyran76

Nej jag lär inte mina barn saker sådär, de lär sig själv utifrån intresse. Tror inte hon har autism, om ngt mot för modan är fel har hon en utvecklingsbegränsning - men autism - nej. Kan säga att min som var 4 år när han Inte checkade av med mig utan kunde svara vilken galematias som helst, och detta var inte ens ngt vi tänkt på skulle vara avvikande

• Arbetsmyran76

Anonym (mamma) - haha det är som att du beskriver mina AS ungar - tankeläsare, bara drar utan att fundera var man var, går på rast efter eget tycke, grus flyger,,, TS du har en unge som behöver stimulans. Förskolan till hösten!

• Arbetsmyran76

Min tjej är 2 år nu. Hon kan säga mamma pappa mitt sitta äta ajaj nej - pekar och gnäller när hon vill ha ngt. Förstår fler ord tex strumpor skor glas hoppa springa banan glass yoghurt jacka - testat ha henne i sele?

• Arbetsmyran76

Släpp autism, det har hon inte. Hon gillar ju förändringar t ex vilket autistiska ofta har svårt med. Utvecklingsstörning om hon är sen i utvecklingen i så fall, googla på detta i så fall

Svar på tråden ni med autismerfarenhet...hur tusan är det tänkt man ska orka