ni med autismerfarenhet...hur tusan är det tänkt man ska orka
Försök njuta: japp! Äter 'allt' .
Försök njuta: japp! Äter 'allt' .
Jag har under några dagar försökt visa henne hur man slår ihop klossar. Visat vid kanske totalt 5 tillfällen senaste veckan och hon har knappt tittat vad jag gjort ens. Så plötsligt i morse tar hon exakt de två skallror jag använt när jag visat och slår ihop!!
Vanligt: jo namnet kan hon. Hon lyssnar inte prick varje gång. Men det gör då inte mina storebarn än idag ens
Hoppas verkligen på att allt ska vara bra med henne
En annan sak jag tänkt på ett tag är att när man busar tex kittlar henne eller hissar upp i luften så skrattar hon men hon möter då inte min blick utan tittar i taket/åt sidan och skrattar. Borde hon möta min blick i sådana situationer? Joint attention
Tack för svar. Anmält mig till orostudien. Dock kommer ju inte alla med men jag håller tummarna!
Påven Johanna: nej jag vet inget om hur min prognos ser ut. Som det är nu tycker jag dottern visar allt tydligare tecken och brister i utvecklingen. Det gör mig ont. Om det sedan beror på min depression eller att hon visar tydliga tecken vet jag inte
Autism är en kamp: EXAKT den framtiden du beskriver är den jag väntar och oroar mig för
Hur är det här med tittut lek då? Hon skrattar ihjäl sig när jag gör det, men gömmer sig inte själv
Dom kollar tydligen det på 10 mån kollen