• Anonym (TS)

Hur låna pengar till ny telefon? Kreditkort, lån, Klarna etc??

Hej! Tråden ligger i Känsliga rummet eftersom det är lite pinsamt att inte ha ynka 5000 spänn liggande... Å andra sidan har jag INGA andra skulder!

Jag har haft min gamla telefon i snart fem år. Har väntat med att köpa en ny eftersom den gamla fungerar och jag vill inte köpa en ny förrän den gamla är stendöd. Nu är den stendöd...

Vill absolut inte köpa på avbetalning men just nu finns inte 5000 kr för mycket så det får tyvärr bli så. Kommer betala av 1000-2000 kr i månaden.
    Att förlänga abonnemanget är inte ett alternativ eftersom jag då förlorar mitt jättebilliga abonnemang plus att jag inte kan få betala tillbaka så snabbt jag vill.

Så, min fråga är: vilket sätt är smidigast och billigast att låna 5000 kr? Tacksam för svar.

• Svar på tråden Hur låna pengar till ny telefon? Kreditkort, lån, Klarna etc??
  • Uven

För att vara krass så behöver du väl knappast köpa en ny telefon för just 5000? Om du känner att du kan betala av den framtida mobilen med 1000 i månaden, varför köper du då inte en mobil i den prisklassen kontant? Om din gamla mobil var fem år gammal så blir det nog ändå ett prestandalyft, skulle jag tro.

• dfuoih

Om du inte kan låna av någon du känner så är din vanliga bank troligen billigast. Men du får väl kolla runt och jämföra.

• Tow2Mater

Smidigast och billigast är väl att låna av en nära släkting som litar på dig.

• Anonym (Ekonomisk)

Varför inte skaffa ett abonnemang hos någon t ex på Tre! Då ingår telefonen i priset. Jag betalar 199:- i månaden och fick en Sony Experia på köpet. Det ingår 3000 fria sms & mms, samt samtalstid i 10000 minuter. 

• Anonym (L)

Vore det inte bättre att låna en telefon eller köpa en billig backup (alltid bra att ha faktiskt) och köpa den du verkligen vill ha om 2-3 månader?

Men de flesta ställen där du köper telefon har avbetalning som alternativ.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Ekonomisk) skrev 2014-10-28 17:58:01 följande:

Varför inte skaffa ett abonnemang hos någon t ex på Tre! Då ingår telefonen i priset. Jag betalar 199:- i månaden och fick en Sony Experia på köpet. Det ingår 3000 fria sms & mms, samt samtalstid i 10000 minuter. 

Du tror väl inte på riktigt att du fick telefonen på köpet? Det är ju inbakat i de 199kr du betalar per månad. Den månadskostnaden kanske känns helt ok men tro inte att du fick telefonen på köpet.
  • Dr Mupp

Finns ju nya telefoner för mycket billigare. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (ghjkl)

webbutik.comviq.se/apple-iphone-6-16gb.html&b=24

Du får en iPhone 6 inkl abonnemang för 345 kr i månaden. Då ingår fast abonnemang för 145 kr i månaden och ringer, smsar och mmsar gratis till alla.
    Det är 1885 kr mer än vad du får betala om du köper telefonen kontant.
    Du har också 0,2 gb surf per månad i det priset.

• fru noren

Köpte min mobil på avbetalning med klarna, och det kändes väldigt smidigt.

Svar på tråden Hur låna pengar till ny telefon? Kreditkort, lån, Klarna etc??