Kläder nyfödd
Tror du bebis blir liten annars så satsa på 56 med en gång och vik upp är mitt råd. Med första barnet hade jag en body i srl 50 som han skulle ha när han åkte hem från bb. Det var ända gången den användes sen blev det endast storlek 56. Även om barn går att få ner i 50 så tenderar man att med första barnet tro att barn är super sköra och ska gå sönder när man pressar i de i små kläder. Med 2an gick vi direkt på storlek 62, men då visste vi redan innan det skulle bli en välgödd.
Ang pjamasar med dragkedja så blir de varianterna oftast favoriterna (speciellt för fumliga pappor ;) ) när man lessnat på att försöka para ihop knappar hela vägen. Själv tröttna jag på knappar rätt tidigt och har tidigt valt bort bodysar och andra småknapps plagg. Lillebror har sen ca en veckas ålder sovit i endast blöja på natten. Ofta la han ju ändå som klistrad mot mig eller så skulle han gömma sig under så mycket fluff täcken (gärna fleece) som möjligt. Så det går att strunta i pjamas också. Vi satsa ist på typ plastad frote att ha i sängen där bebis la så slapp man bädda om hela vår säng lika ofta.