Inlägg från: forfucksake |Visa alla inlägg
  • forfucksake

"Malmöbor flyttar bort från invandrarna"

Jag känner flera som har bott i Malmö och egentligen trivdes, men flyttade därifrån när de fått barn. Anledningen? Citaten i TS. Inte alla, men många skulle kunna vara yttrade av någon jag känner. Ingen av dem har något emot invandrare I SIG, utan flyttade pga ökad brottslighet, ökad otrygghet, kulturkrockar och att barnen började "bryta" på svenska.

• forfucksake

Kan tillägga att flera av dem bor i blandade områden idag, men inte längre i svenskglesa områden med stora problem. Men de bor inte heller i helvita områden. Det handlar alltså inte om rasism. (En av dem har förövrigt själv invandrarbakgrund och är mörkhyad.)

• forfucksake
    nr52 skrev 2014-10-25 20:59:28 följande:
    Ett bevis på misslyckad integrationspolitik, inte ett bevis för att vissa människor är sämre än andra.
    Jag har inte påstått att vissa människor per definition är sämre än andra. Det klart att det i grunden handlar om en misslyckad integrationspolitik. Men för den enskilda familjen spelar det inte så stor roll VAD som är orsaken. Man flyttar för att ge sina barn en tryggare uppväxt, en bättre skolgång osv.
  • forfucksake
    Anonym (inflyttad Malmöbo) skrev 2014-10-25 20:45:35 följande:

Jag älskar Malmö, har bott här snart 10 år. En underbar multikulturell stad med puls och det händer massor.

Jag är aldrig rädd.

Jag vet många (etniskt svenskar) som också älskar staden

Det är väl bra att några trivs. Men statistiken och utflyttningen talar sitt tydliga språk.

Jag undrar också vilken idyllisk småstad du känner folk i, som skulle vara värre än Malmö, per capita.

Självklart är inte ALLA Malmöbor problemet, eller ens de flesta. Och självklart begår även svenska ungdomar brott. Men jag har aldrig hört talas som en svensk småstad med begränsad mångkultur som har stora problem med brottslighet och otrygghet, därför blir jag nyfiken.

Snarare är det ju nästan så att man vill gråta när man kommer till vissa "villaorter" och hör lokalbefolkningen förfasa sig över klotter eller ett knivbråk förra sommaren. Sånt är liksom stora nyheter där. Att grannens katt har sprungit bort är en medelstor nyhet, typ. Man vet inte om man ska skratta eller gråta, samtidigt som man gärna vill att ens barn ska kunna växa upp i en ort med sunda värderingar, kunna koncentrera sig på skolan och slippa andra bekymmer än enstaka krogbråk eller att grannens katt har sprungit bort.

Sedan tänker man på vissa andra orter eller förorter där skottlossningar, mord, rån och överfall är vardagsmat...
Svar på tråden "Malmöbor flyttar bort från invandrarna"