Anonym (BIM 10-14 nov) skrev 2015-07-01 09:26:11 följande:
Kom på överburenhetskontroll BF + 14 då va intagningtestet avikande blev igångsatt direkt låg i ca 12 timmar under tiden blev hjärtljuden sämre ( hon hade ingen fostervatten kvar så hon klämde navelsträngen och fick ingen syre i perioder ) vattnet hade inte gått utan de hade bara sinat bort utan att jag hade märkt något ! Till slut så återhämtade hon sig inte bra efter att ha knipit av syren till sig själv så blev de bråttom och jag blev sövd pga av hotad syrebrist . Men ut kom en frisk flicka som återhämtade sig fort men läkarna sa att hon förmodligen inte hade levt dagen efter längre så tur jag åkte in den dagen som BN sa att jag skulle in om jag inte hade fött .
Men Uscha då! :O Skönt att det gick bra iaf :)
Skönt att läkarna lyssnar på dig om den förlossningen att du inte vill gå över så länge!
Tyckte själv att jag fick gå över tiden för länge och att de inte lyssnade på mig när jag sa att jag ville ha ut honom tidigare. Han var medtagen och slö när de fick ut honom och han grät inte eller gjorde något som helst ljud ifrån sig fören de hade masserat han under fötter och händer samt sugit upp massa fostervatten/Beck ur halsen på honom. Visste själv inte hur det var med honom då jag själv var ganska medtagen på operationsbordet. Sedan var de tvungen att kolla sockervärdet på honom 3 gånger under hans första dygn. Så en sådan förlossning vill jag inte vara med om igen..!