Inlägg från: Anonym (väntar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (väntar)

Bim i Nov, någon mer? :-)

Hoppas att det är okej att jag hoppar in här hos er? Jag är en 29-årig tjej som är inne på första försöket och förmodligen har BIM någon gång mellan 2/11 - 6/1. Eftersom jag inte vet exakt när ÄL skedde och att de senaste tre månaderna haft varierande (30, 27, 32dagar) vilket enligt min app ett genomsnitt på 30dagar, så enligt appen borde BIM vara den 6/11. Dock har det under föregående månaderna (ungefär ett år) varit en cykellängd på mellan 25 - 28 dagar, så därav mitt långa BIM-intervall. Dock har ingen mens dykt upp ännu så väntan kvarstår!. 

• Anonym (väntar)
    Mee skrev 2014-11-03 21:51:56 följande:
    Oj, då har du ju BIM när som helst! :D Reflekterade inte över det när jag läste ditt inlägg första gången ^^ Trodde du hade BIM mellan 2/11-6/1 :P men förstod sedan att det var 6/11 du mena :D

Första barnet? :)
    hehe, jo jag menade den 6/11, lite lång mens annars :P  Jo, det kan vara när som helst nu, men tänker avvakta att testa till efter den 6/11 eftersom att den vara sen fyra dagar förra månaden och om den är 32dagar igen så är det kanske lite tidigt att testa redan. Ja, det är första barnet, så lite nervöst och nytt allting, så börjar längta extra mycket nu när vännerna (både äldre och yngre) planerar eller är gravida med en tvåa. 

När hade du BIM och är det första barnet för dig med?
  • Anonym (väntar)
    Mee skrev 2014-11-03 22:19:03 följande:
    Hahah ja en väldans lång mens isf ;P

Ja, det är bättre (tycker jag) att vänta till efter BIM innan man testar. Då slipper man oftast osäkra eller negativa test :)

Jadu, först trodde jag mig ha BIM 14/11 men nu när äl verkar ha kommit igår/idag så har jag inte BIM fören 17/11. Så lång väntan för mig :P Har ju redan väntar länge nog tycker jag :O :P Det är vårt andra, försöker få ett syskon till sonen :)
    Jag ser åtminstone inte just nu någon anledning att testa flera dagar innan BIM, så får nog bli till helgen om inte mensen dykt upp innan dess. 

Det lät ju inget vidare att vara inställd på ett datum, men sen behöva vänta extra länge. :-/  Vi får hoppas att denna längre väntan ger ett bra resultat då Vad roligt med ett syskon, hur gammal är sonen? 
  • Anonym (väntar)
    Mee skrev 2014-11-04 12:36:01 följande:
    Åh vad spännande! Snart dags ju! :D Har du några symptom eller har du inte känt efter? :)

Hehe ja det får vi hoppas :) Sambon sa igår att brösten kändes lite större och fylligare :D Men vet inte om det beror ökad vikt :P Hoppas inte för ökad vikt varje fall :D

Sonen är snart 17 månader :) så han kommer vara lite över 2 år om jag blir gravid nu :)
    Jag tycker att det är svårt att säga om jag har några symptom som kan tyda på en graviditet eller om det är något helt annat, så jag har faktiskt ingen känsla för om det kommer vara positivt eller negativt. Om jag skulle ha mina max 28 dagars cykler som jag har haft fram till för tre månader sen (fyra med denna), så skulle jag ha BIM idag, men känns inte som om mensen är på gång idag iaf. Så kanske har fått längre cykler eller iaf mer oregelbundna nu.  

Jag gissar att du har lättare att hitta/se symtom iom att det är din andra graviditet och att du har försökt några gånger med andra ord. Eller det kanske inte är lättare för det?

Hehe, vi kan ju alltid hoppas att det betyder något positivt och inte på en viktökning av någon annan orsak  

Spännande, verkar han intresserad av att få ett syskon? Eller är han för liten än för det?
  • Anonym (väntar)
    Mima skrev 2014-11-04 18:58:50 följande:
    Ja, eller hur! Helgen kommer nog gå fort då jag ska ner till Ullared. Och sen har jag ju bim på måndag :)
    Skönt att du har något inplanerat så att tiden flyger iväg lite fortare  
    Mee skrev 2014-11-04 18:59:27 följande:
    Ja det är svårt att känna/se symptom :) Även för mig :) Men ett symptom för mig förra gången var att jag blev väldigt torr där nere och jag brukar annars ha rikligt med flytningar. Men det visste jag ju inte fören efter jag testat positivt :)

Då håller vi tummarna för att mensen håller sig borta helt denna gång :)

Jag tror nog att han är för liten för att förstå vad syskon är :) men kommer bli roligt att se hur han reagerar när man får en stor mage :D
    Med tanke på att det verkar vara så svårt att veta om de är symtom på graviditet eller på mensen eller på något annat, så tror jag för min del iaf att det är skönast att försöka överanalysera allt och bli supernojjig för minsta lilla.

Visserligen kan det väl säkert varierar från en graviditet till en annan men du kan ju åtminstone gå  lite på hur det var förra gången innan du plussade, så på det sättet borde iakttagelserna kännas lite mer trovärdiga, även fast man så klart aldrig kan veta säkert innan man tagit ett test.  
    Anonym (BIM 10-14 nov) skrev 2014-11-04 19:34:36 följande:

De där med symtom är svårt för mig oxå har aldrig börjat må illa / eller spy innan jag testat och fått + fast jag har 5 barn redan . En gång kände jag dock känslan nu tog de sig men den gången fick jag missfall då gjorde det oxå ont att ha sex .

Så du har haft olika symtom innan du plussade vid alla tidigare graviditeterna, eller finns det någon gemensam röd tråd dem emellan?

• Anonym (väntar)
    Mee skrev 2014-11-04 20:20:18 följande:

Jag hade tur med min förra graviditet. Mådde aldrig illa, spydde inte och ingen foglossning :) Men jag var väldigt känslig för lukter. Kommer ihåg en gång då jag tog bussen till jobbet. Jag kände vad folk hade ätit till frukost. Någon hade ätit salamimacka och kaffe och en annan hade druckit kaffe och inte borstat tänderna! Eller ja, jag misstänkte det då det verkligen luktade skit :P

Det var det värsta med min förra graviditet :P

Det låter som om du hade en enkel första graviditet med andra ord.  
  • Anonym (väntar)

Mee: 
    Jag hade igår innan jag lade mig mer flytningar och har sedan dess även känt en lätt molvärk i nedre delen av magen (som oftast timmar innan mens), dock ingen mens ännu, så lite hopp finns ännu. 

Det som är mer konstigt är väl att jag sedan natten mot i lördags känt en smärta (av och till, och mer i vissa ställningar) i vänster sida av magen  från revbenet och nedåt, så undrar om det kan betyda något, då jag aldrig upplevt det tidigare? 

Anonym (bebislängtan)
    Det låter som om det skulle kunna vara positivt för dig, speciellt som om du inte brukar ha den typen av smärta och illamående vid vanlig mens. (om jag ska våga gissa).  Det är ju inte så många dagar kvar för dig heller innan du kan testa heller. Vi får hoppas på det bästa! 

Anonym (BIM 10 - 14nov) 
    Det låter som om det kan vara ett symtom i och med att du aldrig reagerar på det annars. Vi får hoppas på det!

• Anonym (väntar)

Ingen lycka för mig denna månad, mensen kom igår eftermiddag Men bara att blicka framåt och hoppas på nästa månad, för det var ju trots allt bara första försöket. :P

• Anonym (väntar)
    Anonym (BIM 10-14 nov) skrev 2014-11-07 05:16:33 följande:
    Tråkigt att höra  men bara första försöket ju så bara kämpa vidare 
    Det är tråkigt, men om jag ska vara helt ärlig hade nog blivit mer förvånad om jag hade lyckats på första försöket utan att ha någon koll på ÄL.  

Hur går det för dig? Några känningar av något ännu? 
  • Anonym (väntar)
    Anonym (mellan) skrev 2014-11-07 12:03:47 följande:

Testade negativt idag på bim -5 och nästan alla symptom är som bortblåsta. Det enda är att jag sover sämre, drömmer mer och har en hunger känsla betydligt oftare än normalt.

Känns som att mensen kommer nästa vecka, jobbigt att bli besviken även om det inte var planerat.

Med sonen blev graviditetstestet positivt direkt men då var jag Ifs plus bim tror jag.

Är hoppet ute tror ni?

Nu är jag långt ifrån någon expert, men varför ge upp hoppet när mensen inte kommit och av ett negativt resultat så många dagar före BIM? Speciellt som om det inte verkar vara allt för ovanligt att man inte plussar förrän efter BIM. 

Jag håller tummarna för att mensen inte dyker upp och att du får plus nästa vecka istället  
  • Anonym (väntar)
    Mee skrev 2014-11-08 16:00:40 följande:

Inget nytt här, har 8 dagar kvar till vad jag tror är BIM. Så får vänta och se ett tag till :)

Knappt en vecka kvar för dig nu då, har du fått någon känsla nu när det börjar närma sig BIM? 
    Anonym (mellan) skrev 2014-11-07 13:43:46 följande:

Att vänta är det värsta som finns, men hoppet är ju det sista som lämnar människan så! :)

Hur går det för er andra då? Några symptom?

Min sambo kommenterade att jag är väldigt trött, tröttare än vanligt. Förra veckan var jag väldigt kreativ och utforskade nya maträtter, nu orkar jag nästan ingenting och allt är bara jobbigt! Idag är det verkligen katastrof, skulle målat lite här hemma men att bara ta sig dit är för jobbigt!

Det låter ju som om det kan vara ett positivt tecken, speciellt om du inte alltid är betydligt tröttare även dagarna innan mens än i veckorna innan.  Det är ju inte många dagar kvar nu för dig, hoppas på ett positivt besked snart  

Har ni försökt länge?
    Anonym (BIM 10-14 nov) skrev 2014-11-08 16:09:58 följande:
    Har 3-6 dagar kvar till BIM
    Det närmar sig, hoppas på ett plus för dig snart
  • Anonym (väntar)
    Mee skrev 2014-11-09 20:17:55 följande:
    Jag vet inte, har väl lite små symptom men vet inte om det är inbillning eller riktiga då man så gärna vill vara gravid :) Men har förberett mig på att mensen kommer efter helgen, så jag inte blir allt för besviken.
    Jag tycker det låter smart att ställa in sig på det sämre alternativt och bli positivt överraskad om det visar sig bli annorlunda än att tro på det bästa och bli ännu mer besviken och ledsen om det inte blir så Även fast det i verkligheten kanske inte är det lättaste alltid. 
  • Anonym (väntar)
    Mee skrev 2014-11-09 21:28:45 följande:
    Ja, så tycker jag med :) Var helt säker på att jag var gravid för 2 månader sedan, det kändes i hela kroppen men sen kom mensen som ett brev på posten. Så denna gång tar jag inte ut något i förskott! :)
    Då förstår jag att du ännu mer tänker som du gör. Kanske en känslig fråga, men var mensen försenad förra gången (för 2mån sen)? tänkte om du kunde ha varit gravid och fått ett tidigt missfall med tanke på din övertygelse. 
  • Anonym (väntar)
    Mee skrev 2014-11-12 21:23:37 följande:
    Jag vet inte hur det går för mig. Ibland känner jag att jag vet att mensen kommer på fredag och ibland får jag för mig att jag kommer plussa på måndag. Så blandade känslor här :P Får vänta och se helg enkelt ^^
    Låter jobbigt att ha så blandade känslor. Vad är det som tror att att du kan plussa då när du i nästa stund tror att du inte gör det? Något nytt symtom eller?
    Anonym (BIM 10-14 nov) skrev 2014-11-12 09:48:57 följande:

Hur går de för alla ? Här lyser mensen med sitt frånvaro men tester Visar bara negativt :/ har beställt sånna graviditetstester som man kan testa tidigt med . Har haft ont i magen i flera dagar vita flytningar varvar med bruna blir trött på detta vill ha mens NU om de inte är bebis på väg så man får mensen överstökad och kan ta nya tag :/ .

Vi får ju hoppas på att du bara plussar sent, och att inte mensen är på väg
  • Anonym (väntar)

Hur går det för allesammans?  

• Anonym (väntar)
    Mee skrev 2014-11-18 18:19:00 följande:

Mensen kom imorse :(

Ny lång väntan på äl och ännu längre väntan till bim.

Hur går det själv?

Nej, vad tråkigt för Er och jobbigt att börja om med ytterligare väntan :-/  Det är ju dock positivt att du har kommit förbi "mellanläget" där du varken får plus eller mens efter BIM och därmed kan satsa på ett nytt försök  

Själv väntar man på ÄL, som enligt appen borde vara omkring den 20:e, så har haft lite mys både i lördags morse och idag och förhoppningsvis någon mer gång innan chansen är förbi. 
    Juliii86 skrev 2014-11-18 18:23:52 följande:

jag har testat med CB idag och det blev något jätte svagt. vet inte riktig om jag ska lita på strecket. Igår testade jag med CB då vart det ingenting, tok blankt och kom det jätte svagt, strecket var inte blått..utan mer grått. Får se..ska vänta med att testa och ta ett CB.

När har du BIM? Fast om det var inget igår och lite igår så låter det ju som om det kan vara något där, hade varit mer konstigt om det gått från ingenting till jättestarkt (enligt mig), iaf om du är före BIM. 

Hoppas att du får plus snart  
  • Anonym (väntar)
    Juliii86 skrev 2014-11-18 18:44:02 följande:
     Oj såg att jag skrev lite galet, menade att igår var det tok blankt men idag kom det svagt streck mer åt den gråa färgen men lite blått också.

Jag vet faktiskt inte då jag har ätit pergotime för att få en ägglossning. Vet inte säkert om jag ens har haft det för det har varit lite otydligt med äl stickorna men jag tror den skede den 4:e November, inte helt säkert för jag hade molvärk typ som om jag hade ÄL. Sen kände jag av molvärk i två dagar den 11:e och 12:e och den 13:e högg det till rejällt som sedan gick över efter några minuter eller så. Tog äl test men det visade inget så jag antog det var att ägget som fäste Obestämd Jag har aldrig känt av det så här.
    Ok, då förstår jag, får hoppas på det bästa då och att du får ett starkare streck om någon dag.  

Vad jobbigt det låter att gå och vänta på ett plus, när man inte ens kan vara säker på ÄL skett och att det ens är möjligt att få ett plus denna månad. Hade du oregelbunden mens innan eller hur konstaterade man att du hade inte hade någon ägglossning?

I vilket fall så hoppas jag att du antingen får ett plus snart eller att mensen kommer så att du får en möjlighet att gå vidare och inte blir fast i en jobbig väntan och inte kan göra någonting. 
  • Anonym (väntar)
    EmmaHenke skrev 2014-11-22 07:56:27 följande:

Idag blev det ett fint plus på stickan. Så spännande!

Grattis till pluset !
  • Anonym (väntar)

Hej, 
    förra månaden gick inget bra, men då jag har BIM kring den 4:e så är det inte lång väntan kvar, även fast de sista dagarna känns värst att vänta Får hoppas på bättre tur för dig nästa gång och att du får en tidig julklapp

• Anonym (väntar)
    Anonym (BIM 10-14 nov) skrev 2014-11-30 19:35:08 följande:
    Tack hoppas jag oxå ok spännande nu för dig
    Jo, lite spännande är det allt även om jag inte tycker mig känna något annorlunda, så är nog ganska inställd på att det inte blir något denna månad heller, men det är klart man hoppas på en positiv överraskning  
    Mee skrev 2014-12-01 11:32:22 följande:
    Här har jag precis äl så vi kör på :) Har BIM 17/12 :) Hoppas det tar sig så jag kan ge min älskade sambo en bra års present (har årsdag 21/12 :))
    Då får vi hoppas att det tar sig extra mycket denna gång, för isf skulle det bli en riktigt bra års present men även en extra trevligt julklapp  (vetskapen). 
Svar på tråden Bim i Nov, någon mer? :-)