Inlägg från: Juliii86 |Visa alla inlägg
  • Juliii86

Bim i Nov, någon mer? :-)

Hejsan! jag hänger gärna på här, om det går bra? vet inte säkert på när jag har BIM men jag tippar på 17 november, ha inte fått min ÄL än då jag äter provera och pergotime. Idag är jag på dag 11... ha tjuvstartat med ÄL stickor från testlagret men inget positivt än, inte så konstigt för började testa ganska så tidigt ^^ får se hur detta går.

Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Juliii86
    obalanserad skrev 2014-10-31 14:35:56 följande:

Ingen mens än.. Men spydde igår och mår väldigt illa idag med. Har väldigt känsligt luktsinne också och skulle äta en bit ost igår (ÄLSKAR ost) men spottade ut den för att de va äckligt.. Fattar ingenting :( är jag gravid är jag ju bara vecka 5 alltså 4+1. Men kan säkert vara vanliga symptom innan mens också :/

låter som du skulle kunna vara gravid :)
  • Juliii86
    obalanserad skrev 2014-10-31 16:48:58 följande:
    Hoppas!
    ja :D vill inte ge dig falska förhoppningar men min kompis hade likadant. Hon var illamående och var känslig för lukt. Det visade sig att hon var gravid i vecka 5-6 någt minns inte riktigt men det var tidigt ialla fall :)
  • Juliii86
    Anonym (bebislängtan!) skrev 2014-11-02 11:01:04 följande:

Hur går det nu för er alla? Någon som snart har bim och känner symtom?

Här väntar jag fortfarande på min ÄL. Det känns så segt att vänta på det ska ge utslag. Vi försöker så gott vi kan att sexa på varannan dag men vi har missat någon dag.. lite tråkigt faktiskt. Jag har jobbat mycket denna så jag har varit så trött. Det är bara vänta och se hur detta kommer gå.

Jag ska på VUL på måndag och se om jag får ÄL av pergo. Känns som det inte kommer ge någon utslag...hoppas bara att jag har fel.
  • Juliii86
    obalanserad skrev 2014-11-02 14:53:21 följande:

Nu kom mensen. Less. 

nej vad tråkigt :(
  • Juliii86

Åh va jobbigt detta är!  Börjar inbilla mig symtom :( Ibland kan jag tycka att det känns lite smått molvärk vid äggstockarna och att det sticker emellanåt. Ömmade bröst var det ett tag sen jag kände av innan mens men det kan bero på att jag har tagit provera och pergotime.
    Det är drygt två veckor kvar tills BIM, min känsla säger att det inte har tagit sig och sen vill jag inte heller ha förhoppningar.

Kan man få ömmade bröst två veckor innan BIM? Är på CD 21. ÄL vet jag inte om jag fick det ens.. är lite osäker på om jag hade det den 4 Nov (ÄL+6).

• Juliii86
    sanara88 skrev 2014-11-11 06:35:54 följande:

Vad tror ni? :)

jag ser ett svagt plus :) hoppas det blir starkare
  • Juliii86

jag har testat med CB idag och det blev något jätte svagt. vet inte riktig om jag ska lita på strecket. Igår testade jag med CB då vart det ingenting, tok blankt och kom det jätte svagt, strecket var inte blått..utan mer grått. Får se..ska vänta med att testa och ta ett CB.

• Juliii86
     Oj såg att jag skrev lite galet, menade att igår var det tok blankt men idag kom det svagt streck mer åt den gråa färgen men lite blått också.

Jag vet faktiskt inte då jag har ätit pergotime för att få en ägglossning. Vet inte säkert om jag ens har haft det för det har varit lite otydligt med äl stickorna men jag tror den skede den 4:e November, inte helt säkert för jag hade molvärk typ som om jag hade ÄL. Sen kände jag av molvärk i två dagar den 11:e och 12:e och den 13:e högg det till rejällt som sedan gick över efter några minuter eller så. Tog äl test men det visade inget så jag antog det var att ägget som fäste Obestämd Jag har aldrig känt av det så här.
  • Juliii86
    Anonym (väntar) skrev 2014-11-18 18:58:56 följande:
    Ok, då förstår jag, får hoppas på det bästa då och att du får ett starkare streck om någon dag.  

Vad jobbigt det låter att gå och vänta på ett plus, när man inte ens kan vara säker på ÄL skett och att det ens är möjligt att få ett plus denna månad. Hade du oregelbunden mens innan eller hur konstaterade man att du hade inte hade någon ägglossning?

I vilket fall så hoppas jag att du antingen får ett plus snart eller att mensen kommer så att du får en möjlighet att gå vidare och inte blir fast i en jobbig väntan och inte kan göra någonting. 
    tack Glad

Ja det är lite jobbigt just nu. Jag har tidigare fått missfall för många årsen och fick sedan göra en utredning men hittades inga fel. Då fick vi försöka på egen hand då vi lyckats bli gravida. Efter ett år ringde vi då tillbaka så kollade han upp mig igen via VUL då konstaterade han PCO och hade jätte långa menscykel. Kunde alltså gå månader tills jag fick nästa mens. Fick utskrivet provera och pergotime efter 3 försök blev jag inte gravid, då hamnade jag och sambo i konstant bråk och besvikelse.. lång historia, vill inte gå in på det. Så då bestämde jag mig att ta en lång paus från läkaren och att skaffa barn. 2 år senare kom jag tillbaka och har åter igen börjat äta pergotime och provera. Mensen strulade till sig att jag blödde drygt två månader. Han ser fortfarande att jag har någon slags PCO men att det inte riktigt är det. Så ja..så ligger det till. Försökte göra historian kort hehe.

Precis får se vilket det blir. Ibland får jag den känslan att det är mensen som spökar och ibland att det kanske är en graviditet.
Svar på tråden Bim i Nov, någon mer? :-)