Anonym (väntar) skrev 2014-11-18 18:58:56 följande:
Ok, då förstår jag, får hoppas på det bästa då och att du får ett starkare streck om någon dag.
Vad jobbigt det låter att gå och vänta på ett plus, när man inte ens kan vara säker på ÄL skett och att det ens är möjligt att få ett plus denna månad. Hade du oregelbunden mens innan eller hur konstaterade man att du hade inte hade någon ägglossning?
I vilket fall så hoppas jag att du antingen får ett plus snart eller att mensen kommer så att du får en möjlighet att gå vidare och inte blir fast i en jobbig väntan och inte kan göra någonting.
tack
Ja det är lite jobbigt just nu. Jag har tidigare fått missfall för många årsen och fick sedan göra en utredning men hittades inga fel. Då fick vi försöka på egen hand då vi lyckats bli gravida. Efter ett år ringde vi då tillbaka så kollade han upp mig igen via VUL då konstaterade han PCO och hade jätte långa menscykel. Kunde alltså gå månader tills jag fick nästa mens. Fick utskrivet provera och pergotime efter 3 försök blev jag inte gravid, då hamnade jag och sambo i konstant bråk och besvikelse.. lång historia, vill inte gå in på det. Så då bestämde jag mig att ta en lång paus från läkaren och att skaffa barn. 2 år senare kom jag tillbaka och har åter igen börjat äta pergotime och provera. Mensen strulade till sig att jag blödde drygt två månader. Han ser fortfarande att jag har någon slags PCO men att det inte riktigt är det. Så ja..så ligger det till. Försökte göra historian kort hehe.
Precis får se vilket det blir. Ibland får jag den känslan att det är mensen som spökar och ibland att det kanske är en graviditet.