Inlägg från: suziz |Visa alla inlägg
  • suziz

Glömmer att gå till instrumentundervisningen

Mitt barn går i trean, han har valt att spela ett instrument och ska då gå ifrån lektionen till instrumentundervisningen. Problemet är att han glömmer gå till lektionen och har nu missat fyra veckor på raken.

Vi skickar ju med instrumentet varje torsdag och påminner att han måste komma ihåg att gå till undervisningen. Vi har pratat med klassläraren som lovat hjälpa till att påminna. Men nu har han återigen missat instrumentundervisningen och vi behöver nu tips på hur vi kan hjälpa honom att komma ihåg att gå till lektionen.

Några kloka idéer?

• Svar på tråden Glömmer att gå till instrumentundervisningen
  • suziz
    Flickan och kråkan skrev 2014-10-23 11:11:23 följande:

Kanske hans lärare kan skriva upp det på tavlan som "kom ihåg!". Det är ju inget privat/känsligt som behöver vara hemligt eller så. Någon i klassen kommer garanterat att komma ihåg och påminna .

Ja, det står redan på tavlan och det glöms ändå bort tyvärr.
  • suziz
    Flickan och kråkan skrev 2014-10-23 11:38:58 följande:
    Aj, då. Om läraren har mobil med sig på lektionerna så kanske du kan skicka ett sms. Jag har mobil med mig med enbart vibration. Jag har föräldrar som gör så när det gäller läkarbesök och liknande som deras barn behöver påminnelse om.
    Bra tips, kan kolla med läraren om det är möjligt att göra så.
  • suziz
    Rainbow gg skrev 2014-10-23 12:00:37 följande:

Jag "glömde" också gå till mina musiklektioner. Det var intressant att börja men inte tillräckligt för att fortsätta. Mina föräldrar var ju sååå stolta över att jag ville spela instrument så jag vågade inte säga till dem att jag inte ville spela mer.
    Kanske kan det vara något sådant bakom också?

Haha, tanken har slagit mig men han gör sin läxa utan tjat. När vi föreslog att han skulle sluta spela så protesterar han också så jag tror faktiskt han vill men glömmer.
Svar på tråden Glömmer att gå till instrumentundervisningen