Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!
God jul alla mammor! Ha en fin dag:)
God jul alla mammor! Ha en fin dag:)
Denna tråden bara dog i julas, tröttnade alla eller;)
Ni som orkar, skriv o berätta hur det går! Någon kanske rent av fått bebis redan?:) Regnbågsfärgad, du skulle väl ha bf nu nån gång har jag för mig... Hoppas allt gått bra isåfall!
Jag är nu i vecka 30. Börjar bli tungt på flera sätt, kroppen är klumpig, sover urkass, bäckensmärtorna är vidriga och humöret pendlar sjukt mycket. Ja inte så muntert nu om jag ska va ärlig:/ Har en läkartid nästa vecka som jag hoppas leder till deltidssjukskrivning iallafall, så jag orkar de sista veckorna.
Ja jag har då inte fått några bebisar än i alla fall. Börjar också kännas tungt, v 33 nu. Bebisarna var lite för små på tillväxtultraljudet och låg båda på -30% varpå jag blev sjukskriven 100% i början av januari och fick åka in å ta ctg-kurva på sjukhuset 2 ggr per vecka och ultraljud 1 gång per vecka. Men nu har de vuxit till sig å ligger på -22 och -16% så nu behöver jag bara uppföljning med ultraljud varannan vecka.
De har annars bra flöden å verkar må fint
Nu när jag blev sjukskriven har jag också fått lite ork över till att handla sånt som behövdes till bebisarna så det var ju tur, men kläder har de fortfarande inte mycket men vi har iaf filtar å naturgumminappar å tygblöjor
jag hade bf igår, ingen bebis.. gick över 8a dagar sist så räknar med de denna gången oxå, dock lika psykiskt påfrestande som sist :(
Jag har också tyckt att tiden gått fort, har fullt upp med mina andra pojkar så hinner knappt känna efter, men sen foglossningen blivit så illa går det trögare:/ Nu längtar jag tills april och sen tänker jag aldrig mer bli gravid;)
Va roligt att det rasslade till här igen. Trist bara att alla mår skruttigt!
I morgon är det dags för oss att träffa vår bebis. Känns pirrigt och väldigt konstigt att det är så definitivt. Vi har laddat upp med en härlig virussjukdom hela familjen. Är helt färdig efter en vecka med ont i halsen, hosta från helvetet och snor i typ hela huvudet. Men det ska väl gå bra ändå, litar på att alla härliga hormoner kickar in. Frugan blir det ju värre för...
Kram på er!
v.18 nu och rutinul på fredag.
Känner av den lille varje dag nu och fått sparkar på handen
Bara hoppas att rul går bra nu också bara
Hämtade precis hem en liten från dagis där magsjukan härjar runt, som tur är har han inte spytt eller så men stackars personalen så de vart lite personalbrist :( stackare! Hoppas ci klarar oss från magsjukan:(
var hos bm igår å fick tid för igångsättning nästa vecka torsdag, men hon skulle skicka en remiss till ackis för att få komma på en bedömning eftersom jag inte fått sovit på 1.5 vecka för dessa förvärkar, så.i morgon bitti ska vi in :) spännande, nån som varit på någon tidigare som kab förklara hur de går till?? :)
Var hos bm igår, sf-mått på 35 cm och allt såg bra ut går in i v. 36 idag!
Längtar till tisdag då det är dags för nytt tv-ul och se om det ev. Blir igångsättning!
I natr 03.25 tittade det ut en liten flicka :) eller liten hon vägde 3920g ;) allt har gått super bra å vi är redan hemma,väntar nu på storebror som vart så glad i morse när han fick veta att han fått en lillasyster :) de är vad han sagt hela tiden å han hade rätt med :)
Jag vill nog åka hem så fort som möjligt tror jag, om allt går bra vill säga. Har blivit inlagd några dagar vid båda mina tidigare barns födelse. Tyckte det var tråkigt framför allt andra gången, sjukhusmiljön är inte särskilt upplyftande enligt mig:/ Får se hur det blir!
och jag tyckte att de hemskt att va kvar på BB efter första barnet, men när andra kom så vart jag glad att jag fick lite "semester" med nya bebis i 3dgr
Kommer även denna gången vara kvar minst 3-5dgr efter fl.
regnbågsfärgad
Idag 09:58
Hej allihop!
Den 3/2 kom vår lilla dotter med planerat snitt. Förutom svårigheter att sätta spinalbedövningen så var det en toppenupplevelse. Det har gått väldigt segt med amningen och hon gick ner lite för mycket i vikt vi så vi kämpar på här hemma med amning och tillägg.
Lika fantastiskt som det är att hon äntligen är här, lika fantastiskt är det att illamåendet är borta, att fogarna faktiskt redan känns bättre och att min kropp nu faktiskt bara är min!
Kram på er!
Hej alla... Här sitter man, sex dagar före bf, och väntar... Väntar... Och väntar!
Har elaka värkar på kvällarna, som sedan lagom till natten försvinner... Jag får väl vara tacksam att jag får sova, men det börjar kännas lite slitigt nu med dessa förvärkar som aldrig blir något annat.
Fick ringa min barnmorska från idag för hinnsvepning, men har inte kontaktat henne än.. En del av mig skulle ju uppskatta om det satte igång av sig självt, men en annan del är väldigt nöjd nu och vill bara få det avklarat...
Hoppas det är bra med er andra :)