Inlägg från: Kawinna |Visa alla inlägg
  • Kawinna

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

nokla skrev 2014-12-17 10:43:36 följande:
    Enbart trötthet är svårt att få för, dumt nog för det om något kan ju verkligen påverka prestationsförmågan.

I Afs 2007:05 om gravida och ammande arbetstagare står att behovet av att ligga och vila kan tex tillgodoses av att det finns ett vilutrymme och att det ökade behovet av vila hos många gravida och ammande kvinnor medför att ensamarbete kan vara olämpligt.

Jag hinner inte läsa igenom den nu men kolla på arbetsmiljöverkets hemsida www.av.se Har din arbetsgivare gjort en riskbedömning (det är de skyldiga att göra), kan det vara aktuellt med andra, lättare arbetsuppgifter?
    Jo, jag har förstått det...

Tack för tipset, ska läsa lite där!
    Majoriteten av tiden så är jag ensam och det finns ingen möjlighet till vila. Får se hur det går. Annars så är det bara att stå ut och hoppas på att jag får graviditetspeng från mitten av januari!
  • Kawinna
    regnbågsfärgad skrev 2014-12-17 16:49:19 följande:

Ren trötthet tror jag inte försäkringskassan skulle godkänna tyvärr. Det är ju helt förlamande med grav-trötthet! Men kanske om läkaren kan koppla tröttheten till något, typ dåliga värden eller så. Boka en läkartid och berätta hur du mår, iaf jag upplever läkare på mvc som väldigt tillmötesgående och måna om att man ska må bra.

Ska till bm idag så tänkte höra lite vad hon säger förhoppningsvis så är det bara en fas.
  • Kawinna
    regnbågsfärgad skrev 2014-12-22 15:23:43 följande:

Jag fick mitt snitt! Även om läkaren var tvungen att muttra och visa tydligt att hon egentligen inte tyckte att jag skulle få snittas så fick jag det! Är så lycklig. Nu ska jag börja andas lugnare, sova lite bättre och fira jul utan ångest!

Gud vad härligt för dig! :)

Jag var hos läkaren idag, barnet ligger på översta kurva ca 1600 g i v. 29. Så imorgon blir det nytt läkarbesök och troligtvis insulin! SÅ länge barnet inte blir en bjässe så kan jag ta några smälla längs vägen :)
  • Kawinna

Är i v. 35, tiden går fort! Bebis är stor, ligger på +39% och har mycket fostervatten. Ska kolla fostervattenmängd igen på tisdag och göra ctg-kurva. Sedan nytt tv-ul och besök till diabetesläkaren vecka efter det. Och vanligt bm-besök till veckan. Gör inget annat än är på olika vårdbesök känns det som :p

Allt är dock inköpt och klart till bebis så nu väntar jag mest på att förlossningen ska dra igång

• Kawinna
    regnbågsfärgad skrev 2015-02-02 09:53:17 följande:

Va roligt att det rasslade till här igen. Trist bara att alla mår skruttigt!

I morgon är det dags för oss att träffa vår bebis. Känns pirrigt och väldigt konstigt att det är så definitivt. Vi har laddat upp med en härlig virussjukdom hela familjen. Är helt färdig efter en vecka med ont i halsen, hosta från helvetet och snor i typ hela huvudet. Men det ska väl gå bra ändå, litar på att alla härliga hormoner kickar in. Frugan blir det ju värre för...

Kram på er!

Vad härligt att träffa bebisen! Men du har inte feber va? Tänker så inget blir uppskjutet
  • Kawinna
    finskaflikkan skrev 2015-02-04 13:38:04 följande:

v.18 nu och rutinul på fredag.  

Känner av den lille varje dag nu och fått sparkar på handen 

Bara hoppas att rul går bra nu också bara

Härligt! Hoppas allt ser fint ut
  • Kawinna

Var hos bm igår, sf-mått på 35 cm och allt såg bra ut går in i v. 36 idag!

Längtar till tisdag då det är dags för nytt tv-ul och se om det ev. Blir igångsättning!

• Kawinna
    Sis2 skrev 2015-02-05 22:10:30 följande:

Skönt att allt ser bra ut! Ska ni sättas igång pga din diabetes eller? Har du varit med om det tidigare?

Ja, pga diabetesen. Eller pga att bebis blivit stor pga diabetesen :p
  • Kawinna

Min mage har sedan igår sjunkit rejält, syns tydligt! Trodde knappt jag skulle märka det någon mer som varit med om detta?

• Kawinna
    nokla skrev 2015-02-08 08:39:28 följande:

Nej aldrig som jag lagt märke till. Jag har varit ganska ostörd av magen tidigare graviditeter, det är väl mest det här med att knyta skor och andas samtidigt som är lite klurigt Känns det skönt när magen har sjunkit, mer andrum liksom? Nu är det nog inte möjligt för mig, tvilling ett ligger så långt ner det bara går och tvilling 2 ligger typ pressad upp mot revbenen. Det måste vara sjukt obekvämt för dem, det är det för mig iaf.

Ja, det trycker ju på bra mycket mindre uppåt nej, då tar dom nog upp stor del av magen redan!
    elilin skrev 2015-02-08 12:58:47 följande:

I natr 03.25 tittade det ut en liten flicka :) eller liten hon vägde 3920g ;) allt har gått super bra å vi är redan hemma,väntar nu på storebror som vart så glad i morse när han fick veta att han fått en lillasyster :) de är vad han sagt hela tiden å han hade rätt med :)

Grattis! Härligt att allt gick bra
  • Kawinna
    regnbågsfärgad skrev 2015-02-17 09:59:29 följande:

regnbågsfärgad

Idag 09:58

Hej allihop!

Den 3/2 kom vår lilla dotter med planerat snitt. Förutom svårigheter att sätta spinalbedövningen så var det en toppenupplevelse. Det har gått väldigt segt med amningen och hon gick ner lite för mycket i vikt vi så vi kämpar på här hemma med amning och tillägg.

Lika fantastiskt som det är att hon äntligen är här, lika fantastiskt är det att illamåendet är borta, att fogarna faktiskt redan känns bättre och att min kropp nu faktiskt bara är min!

Kram på er!

Grattis vad härligt! Skönt att allt gick bra
Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!