Inlägg från: nokla |Visa alla inlägg
  • nokla

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

Tack för gratulationer Miss Happiee!

Sådär ynklig brukar jag också vara när jag är förkyld, tur det händer så sällan. Förlossningar är ju vad de är, det gör ont men går åtminstone relativt fort över. Jag är mest rädd om jag skulle behöva snittas den här gången, det beror på barnens position och så om man ens får föda vanligt så det ska en läkare bedöma när det närmar sig.

• nokla

Till listan: 33 år, BF 25/3 tvillingar

Mitt 3:e och 4:e barn (familjens 6:e och 7:e)

• nokla

Eftersom jag väntar två barn vet jag inte om jag får föda vanligt eller om det blir snitt än, det ska ju beslutas senare utifrån deras position vad som blir möjligt. Jag är livrädd för att bli snittad, men jag har bestämt mig för att inte börja fundera på detta ännu eftersom det är nåt jag ändå inte kan påverka.

Det är verkligen jättetråkigt att hålla på och oroa sig, jag har aldrig varit sån innan utan tänkt att det brukar ju alltid gå bra med allt. Sen dog min systers barn i v 32 och de här har moderkakan i framvägg båda två, ordentligt vadderat, så jag känner dem inte alls på långa stunder rätt vad det är och så har jag blödit en del vilket jag aldrig gjort under nån graviditet innan så det är ju några gånger nu som jag varit övertygad om att de dött eller att jag ska få missfall. Men just nu känner jag dem så nu får jag njuta en stund medan jag vet att de mår bra därinne

• nokla

Jag har inte tyckt jag behövt nåt under krystvärkarna, då har jag varit så fokuserad på å föda så smärtan har trängts bort ändå. Fast jag har bara haft krystvärkar i ca 5 minuter med mina barn innan de var ute Det är värkarna innan när man öppnar sig fortfarande som jag tyckt varit hemska, och då har jag haft lustgas när det varit som mest intensivt. Andra barnet tog längre tid än första för mig, men det var ingen större skillnad.

• nokla

Vi vet kön eftersom de är tvillingar. Är ju en av sakerna de kollar för att avgöra om det är enäggs eller tvåäggs, olika kön så vet man säkert. Nu var det ju två flickor, med största sannolikhet. Den ena hade benen i kors så det var inte helt 100 med könstillhörigheten där. Tidigare har jag inte tagit reda på kön innan. Spelar ingen roll för mig, hade inga förhoppningar om det ena eller andra men jag tänkte faktiskt att min dotter skulle uppskatta det som ensam syster till fyra bröder. Så dumt Hon bryr sig såklart inte ett skvatt

• nokla
    Miss Happiee skrev 2014-11-29 06:30:06 följande:

Ni andra som har BF inom de närmaste månaderna, hur tänker ni kring ombonaden i vagnen, ska ni ha åkpåse, lammskinnspläd, täcke om det blir riktigt kallt? Jag tycker det är så svårt... Min stora föddes på sommaren så där var det inget problem och min lilla i april så då var det inte såå kallt som det kan bli i januari/februari (förvisso går vi inte ut om det är massa minusgrader men blir det långvarig kyla så måste man ju ut o få lite luft :) )

Min dotter är född i december, hon hade fleeceoverall å åkpåse med extra filt i och en ordentlig fårskinnsmössa med rejäla öronlappar. Hade nog ett fårskinn som hon låg på också.
  • nokla

Vi väntar ju barn nummer 6 och 7. Jag är själv jätteförvånad att ingen har kommenterat att det blir många barn. Tror att tvillinggrejen förtar det hela lite för det enda folk säger är liksom men vad kul med två! (Den ena tvillingen var iaf planerad)

• nokla
    Lejonhierta skrev 2014-12-03 08:11:21 följande:

Väntade nr 5 och 6 men ena tvillingen dog, så väntar nu nr 5 m a o. Är bara en som varit negativt inställd till det och jag kan ha lite överseende med det från en "pojkvasker" på 22 år ;). Det intressanta är att det är en studiekamrat till mig och vi hade en examination i fredags och han frågade då hur det låg till eftersom jag inte kunnat närvara på föreläsningar pga graviditetskomplikationerna, så bara gått på examinationerna. Förklarade då exakt vad som skett, att den ena dött men ligger kvar i magen och den andra har moderkakan längst ned vilket orsakar blödningar. Inte nog med hans kommentar i september om många barn så kom nu ett utlägg om dött eller ej med hänvisning till att det inte har dött för det har aldrig levt. Hmm så jag gjorde en förklaring om att om du ser två embryon som utvecklar sig, växer till foster, hjärtat börjar slå, du kan se armar, ben huvud och ögon och hur de rör sig likt små guppande räkor och du sedan kan notera att hjärtverksamheten börjar ändra fart på den ena för att sedan inom några veckor upphöra, då är det någon som för mig har dött. Det måhända att du ändrar inställning den dag du eventuellt har önskemål och längtan efter att bilda familj.

Skönt nog så höll båda de manliga examinatorerna med mig. Han gjorde det inte.

Vid ultraljudet i v 22 så syntes den fortfarande som en liten mini vs den levande, i sin egna fostersäck..

Våra barn var extremt planerade då det är ivf, därför har vi även haft en gigantisk kontroll från dag 1.. Pga detta strul har vi gjort 16 ultraljud och ska in på det 17e i mellandagarna just för att säkerställa moderkakans plats inför snittet.

Men åh, förlåt men vilket pucko Att du orkade vara så pedagogisk ändå.
  • nokla
    Donum skrev 2014-12-11 10:08:05 följande:

Hallå hallå,

Vi fick en dotter inatt. Första gången jag har fött utan ryggbedövning, men så fort gick det. ???? Ingen trodde att hon var på väg så snabbt för jag låg länge öppen bara 4-5 cm, men så plötsligt var halva huvudet ute och tja... då är det rätt meningslöst med ryggbedövning. ????

Grattis!
  • nokla

Åh jag tycker barnvagnar är det tråkigaste som finns. Jag har kört på klassiska briovagnar från typ 90-talet innan, tycker de är helt ultimata, tåliga, bra fjädring, lättrullade å folk praktiskt taget skänker bort dem.

Men nu behövs en tvillingvagn. Min man vill ha en sån där emmaljunga double viking å jag tycker väl typ att roligare kan man ha för 13000 än å köpa en barnvagn Man kommer ju ändå svära över den för tvillingvagnar är hemska å otympliga vilken man än väljer. Dessutom finns det bara 3 vagnar att provköra i butiken som har sittdelarna åt rätt håll, verkar vara krav på att inte ha någon erfarenhet av barn för att få jobba med att designa barnvagnar

Funderar på att vänta med barnvagnsköpet till efter de fötts å känna efter om jag verkligen har behov av en dubbelvagn, det är ju inte så hemskt att bära en i taget heller.

Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!