Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!
Nu ska jag tydligen bli lika stor som annars i vecka 40 redan i vecka 30 sägs det Å vad händer sen då undrar jag lite förskräckt... Min stackars mage
Hej,
jag går också gärna med! Är 39 och bor i Sthlm, har en tvåårig dotter och är i vecka 6 (så ja, alldeles för tidigt egentligen för att prata om det). Vi ska på VUL på torsdag, jag har haft ett tidigt mf sommaren 2011 och nu i våras ett mf i v10. Är egentligen inte vidskeplig men tänker ändå att om två graviditeter gått fel så borde det går bra den här gången så det blir symmetriskt?
Är inte så nojig av naturen men blev så besviken sist när vi såg hjärtslag i v7, och sedan fick reda på i v10 att fostret varit dött i ett par veckor, ville tro att har man väl sett hjärtslagen ska ju risken vara mindre. Plus att det kändes jobbigt att kroppen inte fattade själv och stötte ut det.
Måste fråga er hur ni tänker kring att vaccinera er mot influensan. Jag var på middag häromdagen då ämnet dök upp och alla sa "men du som är gravid ska väl självklart vaccinera dig". Ja tänkte jag, det blir nog så eftersom det är de rekommendationer som finns. Lite senare tog en av gästerna mig åt sidan och sa att hon arbetade som distriktsläkare och hon rådde mig att inte vaccinera mig. Hon menade på att det fanns risker med det, dock nämnde hon inte vilka risker hon syftade på. Istället tyckte hon att ifall jag får symtom på influensa så ska jag direkt börja med en medicin mot detta, som ska va helt ofarlig för barnet, och samtidigt ta prov på influensa. Visar provet positivt så ska jag fortsätta med medicinen, om negativt kan behandlingen avslutas direkt. Jag blev helt förvirrad efter det där samtalet. Hur tänker ni?
Jag är fortfarande kluven i vaccinationsfrågan... Läste att den oftast ges mellan v18-20 och då ska jag ju till bm igen så får rådfråga henne.
Vad många som har foglossningar, fy jag lider med er:( Min förra graviditet hade jag foglossningar från v.8 och blev till slut sjukskriven i v.28 tror jag det var. Denna gången går det riktigt bra än så länge trots att jag hunnit till v.17. Är stel i höfterna, men ingen direkt smärta. Håller tummarna att det fortsätter så här ett tag till...
nej, men vilken bra trådstartare jag är som bara fullständigt ignorerar tråden i över en vecka. skyller på sånt fruktansvärt illamående och kräkningar som gjort mig helt sängliggande senaste veckan. jättekul, särskilt som vi fick huset fullt med folk då ungen passade på att fylla två. knaprar lergigan comp för glatta livet, men ser knappt nån bättring alls. skulle ha börjat ett nytt jobb i måndags (eg samma jobb, samma myndighet, men på annat kontor, men ja, ni fattar) och fick sjuka mig första dagen. hurra!
är hursomhelst i vecka 8 nu. gjorde tidigt VUL för att fastställa då min menscykel är så knepig. mår kass. än så länge ingen foglossning, peppar peppar. förra gången var jag sjukskriven nästan halva graviditeten och blev till slut igångsatt för att jag hade så svårt att röra mig. hu.
någon frågar efter bm-lista. visst! kan inte alla som läser här posta ett inlägg till med planerad bf så kan jag sammanställa! så många som skrivit i tråden nu att jag inte vet vilka som är kvar!
Bf 7/2-15
Ja vi verkar vara många med foglossning. Fyfan! Jag blev också igångsatt sist pga att jag knappt kunde stå upp på slutet.
Jag börjar bli rejält nervös inför förlossningen. Vi ska på ul 17 november och då får vi veta om jag måste snittas eller får föda vaginalt. De tror att min moderkaka sitter i ärrvävnaden från kejsarsnittet och då kan den ha svårt att lossna. Misstanken är även att livmoderväggen är förtunnad vid det gamla snittet och då är tydligen inte värkarbete en bra grej. Jag har liksom kört strutsbeteende hela graviditeten hittills och låtsats om att bebisen inte ska ut, men det ska den ju!
nej, men vilken bra trådstartare jag är som bara fullständigt ignorerar tråden i över en vecka. skyller på sånt fruktansvärt illamående och kräkningar som gjort mig helt sängliggande senaste veckan. jättekul, särskilt som vi fick huset fullt med folk då ungen passade på att fylla två. knaprar lergigan comp för glatta livet, men ser knappt nån bättring alls. skulle ha börjat ett nytt jobb i måndags (eg samma jobb, samma myndighet, men på annat kontor, men ja, ni fattar) och fick sjuka mig första dagen. hurra!
är hursomhelst i vecka 8 nu. gjorde tidigt VUL för att fastställa då min menscykel är så knepig. mår kass. än så länge ingen foglossning, peppar peppar. förra gången var jag sjukskriven nästan halva graviditeten och blev till slut igångsatt för att jag hade så svårt att röra mig. hu.
någon frågar efter bm-lista. visst! kan inte alla som läser här posta ett inlägg till med planerad bf så kan jag sammanställa! så många som skrivit i tråden nu att jag inte vet vilka som är kvar!