Inlägg från: Donum |Visa alla inlägg
  • Donum

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

Här är en 37-åring som väntar tredje barnet i december. Kom på detta lite sent så jag passar inte in i trådar som har varit igång i flera månader.

• Donum
    Miss Happiee skrev 2014-11-29 06:30:06 följande:

Ni andra som har BF inom de närmaste månaderna, hur tänker ni kring ombonaden i vagnen, ska ni ha åkpåse, lammskinnspläd, täcke om det blir riktigt kallt? Jag tycker det är så svårt... Min stora föddes på sommaren så där var det inget problem och min lilla i april så då var det inte såå kallt som det kan bli i januari/februari (förvisso går vi inte ut om det är massa minusgrader men blir det långvarig kyla så måste man ju ut o få lite luft :) )

Har en dotter som är född i december och det här barnet kommer också i december. Fårskinn och en åkpåse i fleece räckte gott och då hade hon vindfleeceoverall på sig. Tror att det är vanligare att man klär på barnen för mycket än för lite. Jag var på shoppingrunda förra helgen och blev helt tagen av alla som klätt sina barn i vinteroverall när det var plusgrader. Och dessutom hade dem på sig inne i shoppingcentret. 
  • Donum
    VioloLaviose skrev 2014-11-22 13:49:50 följande:
    När vi väntade trean hade vi en pojke och en flicka. Fick också höra _hela_ tiden "nä ni har ju redan en av varje " och nu har vi två flickor och två pojkar så alla säger "åh vad jämnt och bra". S:

Sånt fokus på könet. :/ små barn. :(
    Det har jag också fått höra. "Varför skaffar ni fler barn? Ni har ju redan en av varje."
    Jag brukar svara "Vi är inte nöjda med de två första så vi hoppas på den tredje."
  • Donum
    VioloLaviose skrev 2014-12-01 14:34:00 följande:
    Haha perfekt svar! Dumma frågor får dumma svar liksom :)
    Typ så... Vad väntar de sig för svar liksom, när jag står där med magen i vädret?
    "Det är sant. Vi har ju redan en av varje. Så onödigt då att vi får ett barn till. Jag ska genast ha ihjäl det."
  • Donum

Hallå hallå,

Vi fick en dotter inatt. Första gången jag har fött utan ryggbedövning, men så fort gick det. ???? Ingen trodde att hon var på väg så snabbt för jag låg länge öppen bara 4-5 cm, men så plötsligt var halva huvudet ute och tja... då är det rätt meningslöst med ryggbedövning. ????

• Donum
    Kawinna skrev 2014-12-11 10:12:28 följande:

Stort grattis! :) Härligt att allt gick bra! Födde du på BF eller hur blev det? :)

Tackar! BF blev det, eftersom klockan hann bli 3 på natten.
  • Donum
    Miss Happiee skrev 2014-12-15 05:04:57 följande:

Jättejättegrattis till eran lilla dotter!!! :) Shit vad fort det gick, hur gamla är dina andra? Blir lite nervös om det skulle gå såå snabbt för mig med, har ju en bit att åka o slutet av januari... :) Hoppas allt gått bra efteråt!

Ja, det gick väldigt fort. Kurvan ser rätt lustig ut. Först ingenting, ingenting och ingenting, typ. 03.00 var jag öppen knappt 5 cm, 03.14 började krystvärkarna och 03.18 registrerades flickebarnet som född.

Vi har också rätt långt att åka (40 min i alla fall) så vi åkte in när det var ca 5 min mellan värkarna. Så här i efterhand var det tur att vi inte blev hemskickade - de hade tänkt det eftersom jag var så lite öppen - men då hade jag fått föda i bilen.

4 år och 3 månader är sonen och dottern fyller 2 år om ett par dagar.

Det har gått oförskämt bra. Lillan bara sover och äter. Och min kropp återhämtade sig väldigt snabbt. Vet inte om det beror på att det inte blev någon bedövning men jag var på benen, nyduschad och redo att åka hem typ en halvtimme efter att hon föddes. Väntade dock till lunch innan vi åkte. :)
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!