Inlägg från: blackpeach |Visa alla inlägg
  • blackpeach

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

Äntligen! Vill gärna vara med här!

• blackpeach

Tack! Hur många har ni berättat för. Känner att jag måste berätta för familjen och mina två närmsta kompisar kanske...men det är ju så tidigt!

• blackpeach

Bra tips. Jag träffar mina föräldrar så sällan så tänkte passa på när vi är där nästa helg. Kul att höra det öga mot öga Lixom. Jag har också svårt att dölja hur jag mår. Och jag tackar ju aldrig nej till ett glas vin... Det kommer bli svårt att dölja fram till januari med julfester etc...

• blackpeach
    VioloLaviose skrev 2014-11-22 08:09:07 följande:
    Vi vill inte heller :)
    Framförallt vill jag inte att andra ska veta. Vill inte få könsspecifika saker i present. :)
  • blackpeach
    VioloLaviose skrev 2014-11-22 12:29:34 följande:
    Vad menar du, hade det spelat någon roll med könet annars? Fattar inte
    Fattar inte heller. Hade det spelat roll om man redan hade två pojkar? Måste man ha båda könen? Så trött på könsfokuset överallt. När någon fått barn... "Vad blev det?" Och menar på könet. Vad sägs om ett barn?
  • blackpeach
    VioloLaviose skrev 2014-11-22 13:49:50 följande:
    När vi väntade trean hade vi en pojke och en flicka. Fick också höra _hela_ tiden "nä ni har ju redan en av varje " och nu har vi två flickor och två pojkar så alla säger "åh vad jämnt och bra". S:

Sånt fokus på könet. :/ små barn. :(
    Knäppt! Grattis till fyra barn säger jag. :)
  • blackpeach

Självklart ska man kolla könet om man vill. :) tycker det är allas val. Det konstiga är ju om man tycker "synd" om någon pga av barnet har "fel" kön. Kan inte se att det spelar någon roll.

Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!