Inlägg från: Miss Happiee |Visa alla inlägg
  • Miss Happiee

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

Vill oxå vara med här!!! :)

32 år, väntar mitt tredje barn i slutet av januari, min mans (vill helst skriva sambo men måste lära mig att han faktiskt är min man sen ett halvår tillbaka :) ) andra. Mina andra två är en liten tjej på 1,5 år och en lite större på 15.

Känns knappt att jag förstått att jag är gravid, dagarna liksom bara springer iväg (!) :)

• Miss Happiee

Någon mer än jag som får gubbnäsa av att vara gravid dvs snörvlig, tjock i näsan och nyser, blir tokig de perioder när näsan sätter igång och idag verkar bli en riktigt rolig dag då den satt fart i hundratio procent nu på morgonen *gaaaah*

Någon mer än jag som bor i trakterna kring Uppsala?

Kul att vi blivit så många! :)

• Miss Happiee

Skönt att du kunde se den lill* så tidigt :) Ja, det där med att aldrig mått bättre, har jag inte heller upplevt med mina två tidigare eller den här men vem vet kanske det kommer :) Usch ja, illamåendet, det var så jag märkte eller sambon märkte att jag var gravid, började i princip direkt kändes det som och runt v 25 försvann det men istället blev det foglossning o katastrofal halsbränna o gubbnäsa. Hoppas du slipper sjukskrivning den här graviditeten.

mamaG skrev 2014-10-23 18:16:38 följande:

Åh vadkul med så många här. Ska vi göra en lista?

Jag gjorde vul imorse och var bara i v 5+5, så ingen brådska med kub eller så. Så himla knepigt när menscykeln är så ojämn. Men visst är det ett litet embryo där inne o ch tro fan det så illa jag mår. Förra graviditeten var ett litet helvete med illamående till v 21 och foglossning som satte igång redan i v 14. Var sjukskrivenhalvt från v 23 och helt från v 30. Håller tummarna för ett litet mirakel att jag ska må som en stjärna den här gången. Har rätt rejält svårt att identifiera mig med de gravida som säger att de aldrig mått bättre.

• Miss Happiee

madde90: Jag får oxå ofta sådana "hugg", speciellt när jag hostar, gör riktigt ont men som BigMami skrev så är det ligamentssmärta och verkar vara rätt vanligt förekommande (gör förvisso inte mindre ont för det :) ).

• Miss Happiee

Nej, just nu känner jag mig enormt gravid: Svullen som vet inte vad, har gått upp 14 kg hittills är "bara" i v. 27, huvudvärk, riktig ond foglossning idag, försökt både stå o sitta på jobbet men inget är bättre usch vad jag känner mig gnällig... men nu har ha lunch o ska äta lite iaf :)

Sis2: Är inte heller rätt person att ge tips, min kropp verkar lagra på ALLT under graviditeten. Med första gick jag upp 20 kg, med andra 23 kg o hittills nu v.27 14 kg. Med första barnet fick jag inte igång amningen o trodde att det uteblivna viktraset delvis berodde på det men andra ammade jag i 6 månader men gick inte ner ett hekto förutom 6 kg efter förlossningen (har ju alltid hört att man rasar vikt under amningen). Så i våras körde jag med gi och det funkade, nådde min vikt som innan jag var gravid men vips så blev jag gravid igen o här står jag nu med min flodhästkropp (ursäkta men så känner jag mig, som de lila dansande flodhästen på Youtube ;) ).

• Miss Happiee

Hearts76, usch vad jobbigt att du drabbats av TBE :( Men stort grattis till den fjärde i magen!:) Jag ska med försöka pumpa tidigare den här gången, om nu amningen kommer igång som den gjorde med min andra, dock köpa en bättre pump, köpte först ett sånt där rör Apoteket men kändes som att brösten skulle slitas bort, sen provade jag Mam's manuella men den var bara skit så reklamerades o sen gav jag upp... Tanken var att min sambo skulle ge mjölken till våran lilla då han var hemma med henne från att hon var 6 månader men fick bli ersättning efter det och det funkade hyfsat som tur var... :) förmodar att det är fullt upp för dig med de små då din man jobbar utomlands, själv har jag svårt att räcka till på eftermiddagarna innan min kommer hem, känns som att jag går i 100 :)

• Miss Happiee

Vad kul att vi är så många här nu :) Vore kul med en BF lista då vi är så olika långt gångna (för mig att någon efterfrågat en tidigare). Stort grattis till tvillingar Nokia!

Ja, stackars dem... Kommer ihåg reklamen med gubben som var förkyld och satt med en handduk på huvudet över en tallrik med något varmt i och sa att "å ni kvinnor talar om att föda barm, då ska ni bara veta hur det är när en man är förkyld", var runt 12 år då men tänker ofta på hur upprörd min kompis mamma var över den ;)

• Miss Happiee
    tumlaren skrev 2014-11-06 20:38:21 följande:

Usch, var på VUL idag för att se om det fanns hjärtslag men vi såg igen - enligt BM så är jag 6+3 och det var för tidigt...hon tyckte hon såg lite fladder i början men sedan gick det inte att se.

Jag vet att man inte ska ta ut något i förskott men känns så likt förra gången och jag överraskade mig själv med att bli superledsen inne hos doktorn innan VUL. Storgrät och hyperventilerade, vet inte om det är all möjlig stress eller vad men verkligen ingen rolig stund och så ovisshet på det. Är också lite sur över att de bokade in oss så här tidigt, de kunde väl avrått och pushat fram en vecka eller två?

Usch vad jobbigt :/ Har hört om de som inte sett något innan vecka 8 så hoppas att det var lite för tidigt, ska du på återbesök?
  • Miss Happiee

Nenne79, hoppande piggnade till fort, typiskt med sådana "uschligheter" på bröllposresan...

Någon som har bra tips mot foglossning, förutom bälte o vila? Blir tokig på mina fogar, en promenad på fem minuter och jag måste lägga mig ner, vill så gärna jobba ända fram men just nu känns det som en omöjlighet med nästan 10 veckor till BF... Sen dessa sammandragningar, ibland tror jag nästan att det är något på g... Nej, vad gnällig jag känner mig, får se det att det lilla miraklet är värt all smärta :)

Big!Mami, vad skönt att allt såg bra ut på RUL :)

• Miss Happiee

Sis2, ska nog försöka testa akupunktur,tack för tipset.

Jag börjar bli lite orolig inför förlossningen men tror det är mest för bilresan in då vi har ca 1 timme till sjukhuset men vädret kan ju ställa till det en del i januari fast börjar denna samma som förra så har vi tid på oss in. Började med att vattnet började gå lite smått på eftermiddagen värkarna satte igång flera timmar senare sen när vi väl kom in till förlossningen var jag helt öppen men sen stannade det av och två timmar senare kom våran lilla prinsessa. Men har hört från flera som fått barn tätt att det gått väldigt fort med andra så återstå att se :)

• Miss Happiee
    VioloLaviose skrev 2014-11-14 10:28:44 följande:

Whoa detta är ju tråden för mig!!

Men är tidigt gravid, 9+6, hur långt gångna är ni andra?

Spännande med 5:e :)Själv är jag i vecka 30+0 o väntar mitt 3:e.
  • Miss Happiee
    geten skrev 2014-11-21 20:45:49 följande:

Hoppar in här & frågar kanske en dum fråga... men finns det verkligen inga gravidtäckbyxor?? Finns ju allt möjligt för gravida men just täckbyxor som jag vill ha hittar jag inte.....

Kolla på gravidochliten... Tror jag såg täckbyxor där när jag var inne och kikade.
  • Miss Happiee

Ni som har besvärliga foglossningar, har ni provat akupunktur? Ringde bm igår och frågade om det fanns något annat än bältet att prova (förutom vila osv) och då sa hon att flera hade provat akupunktur och tyckte att det hade hjälpt. Tycker det är läskigt med nålar fast om det hjälper så kan det vara värt det för börjar bli tokig på min foglossning...

• Miss Happiee

Tack för tipsen. Tens visste jag inte att man fick använda, måste se om det går att låna, vet att många blivit hjälpta av den pga andra krämpor. Usch, lider med dig som har så ont att du behöver kryckor :/

regnbågsfärgad skrev 2014-11-22 10:15:10 följande:

Jag fick akupunktur-behandling av min sjukgymnast men på mig hjälpte det tyvärr inte så mycket. Vi provade flera gånger men tillslut gav även hon upp. Synd för jag har oxå hört att många är hjälpta av det! Jag rekommenderar en tens-maskin. Har även bälte och kryckor som hjälp.

• Miss Happiee

Ni andra som har BF inom de närmaste månaderna, hur tänker ni kring ombonaden i vagnen, ska ni ha åkpåse, lammskinnspläd, täcke om det blir riktigt kallt? Jag tycker det är så svårt... Min stora föddes på sommaren så där var det inget problem och min lilla i april så då var det inte såå kallt som det kan bli i januari/februari (förvisso går vi inte ut om det är massa minusgrader men blir det långvarig kyla så måste man ju ut o få lite luft :) )

• Miss Happiee

Tack för alla era tips angående åkpåse/lammskinnspläd i vagnen! Är nog sant, att man dessvärre klär dem för varmt... Ska absolut ta och mäta temperaturen för att se vad den egentligen ligger i vagnen på en kall vinterdag (om det nu blir någon sådan i vinter).

• Miss Happiee

Jättejättegrattis till eran lilla dotter!!! :) Shit vad fort det gick, hur gamla är dina andra? Blir lite nervös om det skulle gå såå snabbt för mig med, har ju en bit att åka o slutet av januari... :) Hoppas allt gått bra efteråt!

Donum skrev 2014-12-11 10:08:05 följande:

Hallå hallå,

Vi fick en dotter inatt. Första gången jag har fött utan ryggbedövning, men så fort gick det. ???? Ingen trodde att hon var på väg så snabbt för jag låg länge öppen bara 4-5 cm, men så plötsligt var halva huvudet ute och tja... då är det rätt meningslöst med ryggbedövning. ????

• Miss Happiee

Har bebisen blivit piggare? Jag vet inte om det kan bli mindre rörelser när bebisen fixerat sig, tycker du ska åka in om du är osäker. Min ligger med huvudet neråt och den var lite trött ett par dagar men jag kände lite puffar och massa hicka så kände att den rörde sig lite och nu de senaste dagarna har den varit tokvild (!) Känner oxå hicka väldigt långt ner, går in i v 35 imån men har känt den där i flera veckor...

Sara Viktoria skrev 2014-12-13 19:42:11 följande:

Go kväll :)

Har legat och terrat bebisen i magen en stund då jag tyckte den varit seg idag... Vet ju att man ska kontakta bb vid minskade rörelser men är det någon som vet hur det är om den fixerat sig? Blir det automatiskt mindre rörelser?

Har känt att den haft hicka några ggr idag och då känns hickan i nedre delen av magen (lååångt ner) så därav tanken att den fixerat sig redan. Är bara i v30 så det känns lite tidigt... Ngn som vet? :)

Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!