Inlägg från: tumlaren |Visa alla inlägg
  • tumlaren

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

Hej,
     jag går också gärna med! Är 39 och bor i Sthlm, har en tvåårig dotter och är i vecka 6 (så ja, alldeles för tidigt egentligen för att prata om det). Vi ska på VUL på torsdag, jag har haft ett tidigt mf sommaren 2011 och nu i våras ett mf i v10. Är egentligen inte vidskeplig men tänker ändå att om två graviditeter gått fel så borde det går bra den här gången så det blir symmetriskt?

Är inte så nojig av naturen men blev så besviken sist när vi såg hjärtslag i v7, och sedan fick reda på i v10 att fostret varit dött i ett par veckor, ville tro att har man väl sett hjärtslagen ska ju risken vara mindre. Plus att det kändes jobbigt att kroppen inte fattade själv och stötte ut det.

• tumlaren

Usch, var på VUL idag för att se om det fanns hjärtslag men vi såg igen - enligt BM så är jag 6+3 och det var för tidigt...hon tyckte hon såg lite fladder i början men sedan gick det inte att se.

Jag vet att man inte ska ta ut något i förskott men känns så likt förra gången och jag överraskade mig själv med att bli superledsen inne hos doktorn innan VUL. Storgrät och hyperventilerade, vet inte om det är all möjlig stress eller vad men verkligen ingen rolig stund och så ovisshet på det. Är också lite sur över att de bokade in oss så här tidigt, de kunde väl avrått och pushat fram en vecka eller två?

Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!