Inlägg från: Guckin |Visa alla inlägg
  • Guckin

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

Ansluter mej gärna här om det går bra...
    34 år väntar andra barnet, första född -07. Har ett MF i somras med i bagaget och det BF vi har nu (20/4) är enbart en gissning från BM`s sida. Ser fram emot RUL då det kommer ge svar på många frågor och funderingar jag har nu.

• Guckin
    BigMami skrev 2014-10-24 06:38:29 följande:
    Nenne79 Vad skönt att det gick bra på ul smile1.gif Jag kånner att jag kan andas ut lite efter det. Men alltid får man nya saker att oroa sig för.. Men försöker att njuta i alla fall smile1.gif

Igår var det full fart i magen på skrutten. Så mysigt när man börjar känna lite rörelser. Men ännu bara på insidan smile1.gif

Hur långt gångna är alla? Jag har kommit in i v 18, men ändras säkert på rul.
    Åh va mysigt med en mage där det är full fart! Längtar dit just nu!

Känner igen mej i det att det alltid kommer upp nya saker att oroa sej för. Det jag brottas mest med nu är att jag är "säker" på att något inte är som det borde med liten och att det kommer upptäckas på UL.
    Har kommit in i vecka 15 nu men jag är precis som du inställd på att BF kommer ändras vid RUL.
  • Guckin
    BigMami skrev 2014-10-24 09:30:47 följande:
    Det är en jobbig känsla. Så tänker jag också inför rul. Sist så sa jag högt i rummet att bebisen var död! Det såg ju ut som det. Men hon fyller 2 nästa månad så det gick bra smile1.gif . Men kan man ha sådan "tur" ytterligare en gång?
    Ja det känns lite olustigt att tänka så men det är svårt att styra tankarna ibland. Tyvärr så gör det även att jag har svårt att glädjas fullt ut av graviditeten. Påverkas garanterat av det MF vi hade i somras.
    Men det är klart... Vi kan ju ha sån "tur" att det blir väldigt bra den här gången!
  • Guckin
    BigMami skrev 2014-10-24 09:56:58 följande:
    Beklagar ert mf smile4.gif Kan inte säga att jag vet hur det är då jag aldrig haft något (vad jag vet i alla fall)

Nu hoppas vi att allt går vägen och att det ser bra ut smile1.gif

Just nu så känner jag mig totalt ogravid! (Förutom magen som svällt upp så jag ser ut att vara i 7e mån och lite sprattel smile2.gif )
    Tack... eller nåt! Vet inte vad man säger riktigt... Men det var då! Nu hoppas vi att det är våran tur!

Lite skönt att höra att fler än jag känner sej ogravid!

Någon fler här än jag och BigMami som känner sej ogravid?
  • Guckin
    Sara Viktoria skrev 2014-10-24 10:39:50 följande:
    Jag känner mig snarare höggravid än ogravid. Har gått in i v 23 nu och känner mig stor som ett hus, blir illamående om jag inte äter eller dricker ofta, har fått åderbråck fulla benen och givetvis så fick jag även på ena blygdläppen, vilket lett till ständig smärta i nedre regionen och stundtals känns det som om allt är på väg ut... Hmm var det nått mer tro?? :)
    Samtidigt så är jag såklart överlycklig över det liv som lever där inne, fastän jag återigen blir tjock och finnig... :) är inte heller någon som bara går upp några kilon utan de smyger sig på och sätter sig fast :)

Guckin, det är inte konstigt om du är lite orolig då ni haft ett missfall nyligen. Jag tycker att jag varje graviditet har nojat och trott att ngt varit fel fram tills ultraljudet (har även trott varje gång att jag bara inbillat mig graviditeten), så härda ut tills du sett knytet och förhoppningsvis så kommer allt vara precis som det ska då!! Kram :)
    Tack! Nä det är väl kanske inte så konstigt. Det är lite tråkigt bara att inte vara i den där gravida lyckobubblan. När så gott som alla grav.symptom försvinner blir oron ännu värre även fast jag vet att det är fullt normalt att dom gör det dom här veckorna. Allt blir väl värre oxå pga att jag även har utmattningssyndrom och är sjukskriven nu. Har mycket tid till att tänka då! :-P Som tur är blir det ju bättre så småningom!!

Lät jobbigt med åderbråck! Har du fått det nu eller kom det tidigare under grav?
    Känner igen dom där smygande kilona som inte vill smyga därifrån efter förlossning. Mindre kul...
  • Guckin
    Sara Viktoria skrev 2014-10-24 13:21:56 följande:
    Jag tror att man är expert på att noja upp sig över små saker som man gör om till stora orosmoment. Det är bara att hänga på tåget så når man till slutet ändå. Som sagt, efter ultraljudet tror jag att du kommer ha lättare att njuta av situationen och gilla läget :) nu i vecka 23 känner jag mig avslappnad och säker på att det faktiskt är ett knyte därinne och inte bara en bullmage! :)
    Jobbigt med sjukskrivningen men samtidigt är det nog något kroppen din behöver! Förstår att det blir för mycket tid till funderingar och att det blir lätt att du stressar upp dig över dessa. Men sedan om du känner dig extra orolig så ring barnmorskan din.. Har du precis genomgått ett ma så är det nog normalt att vara orolig och det ska hon kunna hjälpa dig med, både genom att ge dig lite mer tid och stöd samt att man i vissa fall kan få göra ett tidigare ultraljud just för att man är orolig. Det vet jag iaf att en släkting till mig fått göra. Med första barnet blev jag orolig då hon inte rörde sig (var senare i graviditeten) och vi fick direkt komma in och göra ultraljud! Så ring henne om du känner dig extra orolig!

Ja dessa överblivna kilon är riktigt dryga. Gått upp 20+ på de tidigare två graviditeterna och det är knappt att ungens vikt har försvunnit efter förlossningen. Så det har varit en kamp tillbaka varje gång till ett sundare leverne (på något sätt är det lättare att godta att man äter kakor och godis för man är ju ändå gravid/har ju ändå fött ett barn) :)

Åderbråcken kom ganska tidigt och det i underlivet har jag haft sedan typ v 14 kanske... Bara att gilla läget och hoppas att den delen återgår till det normala efter förlossningen :)

Haha jag ska alltid skriva noveller då jag väl skriver :)
    Tack! Vilka fina stöttande ord! Dom värmde!

• Guckin

Jag ser också fram emot amningen. Fick använda amningsnapp med första barnet, vilket jag tyckte var lite krångligt och söligt. Hoppas på att slippa det nu. Pumpade även ur en hel del men vet bara att vi gav ur flaska en gång pga att jag låg i influensa. Tyckte dock att det funkade väldigt bra att pumpa.

• Guckin
    nokla skrev 2014-10-28 17:33:05 följande:
    Jag har gjort ultraljud, beräknat födelsedatum framflyttat 4 dagar till 25 mars. Och det är tvillingar. Jag kommer få panik! Nån som har/väntar tvillingar? Kanske bara lite chockad nu men det känns jätteläskigt. Alla såg iaf ut att vara friska och må bra smile1.gif
    Åh va härligt!
    Jag hoppas ju lite på att dom ska se två friska i min mage när vi ska på RUL, men blir minst lika lycklig om det "bara" är en krabat där!
  • Guckin

Är det någon här inne som varit med om att det inte lyckats med att höra bäbisens hjärtljud men allt har trots det varit helt okej?

• Guckin
    BigMami skrev 2014-10-31 07:03:51 följande:
    Har du egen apparat eller lyssnat hos en barnmorska?
    Inget av det. Var mest nyfiken om det förekommer. Har aldrig hört om det men det är en tanke som slagit mej i min nojighet. :-P
    Tanken var om man gör det hos barnmorskan.
  • Guckin
    BigMami skrev 2014-10-31 18:39:24 följande:
    Här får man inte lyssna fören efter vecka 25 någonting just för att det är svårt att hitta. Kanske är bäst så man inte går och oroar sig i onödan smile1.gif
    Så är det här också, men vi fick frågan om vi ville försöka lyssna vid nästa besök. Är väl därför funderingen ploppat upp i huvudet på mej.
    Med första hörde vi hjärtljuden hos barnmorskan väldigt tidigt om vi ska utgå från det BF vi fick på RUL senare.
  • Guckin

BF 20/4 - 15

Hade besök hos BM i början av veckan. Fick höra hjärtljuden! Lycka! Tänk va det kan göra mycket! Mycket oro försvann med det där underbara ljudet. Äntligen tillåter jag mej att känna lycka och att känna mej gravid. Underbart!

Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!