Sara Viktoria skrev 2014-10-24 10:39:50 följande:
Jag känner mig snarare höggravid än ogravid. Har gått in i v 23 nu och känner mig stor som ett hus, blir illamående om jag inte äter eller dricker ofta, har fått åderbråck fulla benen och givetvis så fick jag även på ena blygdläppen, vilket lett till ständig smärta i nedre regionen och stundtals känns det som om allt är på väg ut... Hmm var det nått mer tro?? :)
Samtidigt så är jag såklart överlycklig över det liv som lever där inne, fastän jag återigen blir tjock och finnig... :) är inte heller någon som bara går upp några kilon utan de smyger sig på och sätter sig fast :)
Guckin, det är inte konstigt om du är lite orolig då ni haft ett missfall nyligen. Jag tycker att jag varje graviditet har nojat och trott att ngt varit fel fram tills ultraljudet (har även trott varje gång att jag bara inbillat mig graviditeten), så härda ut tills du sett knytet och förhoppningsvis så kommer allt vara precis som det ska då!! Kram :)
Tack! Nä det är väl kanske inte så konstigt. Det är lite tråkigt bara att inte vara i den där gravida lyckobubblan. När så gott som alla grav.symptom försvinner blir oron ännu värre även fast jag vet att det är fullt normalt att dom gör det dom här veckorna. Allt blir väl värre oxå pga att jag även har utmattningssyndrom och är sjukskriven nu. Har mycket tid till att tänka då! :-P Som tur är blir det ju bättre så småningom!!
Lät jobbigt med åderbråck! Har du fått det nu eller kom det tidigare under grav?
Känner igen dom där smygande kilona som inte vill smyga därifrån efter förlossning. Mindre kul...